مردم بیمه کلیه شوند

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی در آستانه فرارسیدن ۲۲ اسفند ماه روز جهانی کلیه از سازمان ها و شرکت های بیمه گر خواست تا مردم را بیمه کلیه کنند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا «داریوش آرمان» افزود: اکنون 24 هزار بیمار دیالیزی در کشور به سر می برند که هزینه هر بار دیالیز آنها برای بیمه ها 160 هزار تومان است.

وی گفت: هزینه های میلیاردی بیمه ها برای بیماران کلیوی هر چند اقدامی مثبت به شمار می رود، اما با هزینه بسیار کمتر از آن، با اجباری کردن آزمایش های مربوطه سالانه برای بیمه شدگان، می توان مردم را از ابتلا به مشکلات کلیوی دور نگهداشت.

دبیر هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی، واقع شدن ایران در منطقه گرم و خشک، وجود 10 میلیون دیابتیک و 15 میلیون مبتلا به فشار خون را از جمله عواملی عنوان کرد که ایران را جز مناطق با ریسک بالای ابتلا به بیماری های کلیه قرار می دهد.

آرمان افزود: اکنون 24 هزار دیالیزی داریم و طی 20 سال گذشته نیز 33 هزار عمل جراحی پیوند کلیه انجام شده است. همچنین هر سال 15 تا 20 درصد به شمار کسانی که دچار نارسایی های حاد و مزمن کلیه مبتلا می شوند، اضافه می شود.

وی گفت: اگر روال به همین ترتیب پیش برود در آینده ای نه چندان دور با سونامی بیماری های کلیه در کشور مواجه می شویم.

22 اسفند ماه روز جهانی کلیه نامگذاری و شعار امسال این روز «سالمندی و پیشگیری از بیماری های کلیه» تعیین شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟