پرواز گم شده مالزیایی، آینده صنعت بیمه هوایی را تغییر می دهد

پرواز شماره ۳۷۰ مالزی ممکن است آینده صنعت بیمه را با تغییرات چشمگیری مواجه کند و بحث های متفاوتی را در این زمینه به وجود آورد.

به گزارش ریسک نیوز،به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، شرکتی بیمه ای که پرواز گمشده مالزیایی را تحت پوشش قرار داشت، اکنون با مشکلات عدیده ای رو به رو شده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که وقتی سخن از بیمه خطوط هوایی در ابعاد بین المللی مطرح می شود، به وضوح مشخص است که هزینه ها در طول چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است. از دلایل عمده این کاهش در هزینه ها می توان به کم شدن تعداد تصادفات و اتفاقات در سالیان گذشته اشاره کرد چرا که اکنون اینگونه حوادث به ندرت اتفاق می افتند.

بویینگ 777 یکی از بهترین سابقه‌ های ایمنی را در تاریخ هواپیمایی دارد و برای نخستین بار در ژوئن سال 1995 وارد فعالیت شد و 18 سال را بدون حادثه مرگبار سپری کرد. البته این رکورد بدون تلفات با سانحه هواپیمای "آسیانا" در ژوئیه سال 2013 که در جریان آن سه نفر از 307 مسافر جانشان را از دست دادند، به پایان رسید.

پرواز مالزی ایرلاینز که از مالزی به چین پرواز می کرد و 293 مسافر و خدمه داشت، دومین سانحه مرگبار این نوع هواپیما محسوب می ‌شود. دو سوم مسافران این پرواز از چین و سایرین از آسیا، آمریکای شمالی و اروپا بودند.

"شکور یوسف" تحلیلگر موسسه اقتصادی "استاندارد اند پورز" در این باره گفت: اینگونه حوادث همواره بر شهرت خطوط هوایی تاثیرات منفی بر جای می گذارد  و اکنون شرکت بیمه ای که با خطوط هوایی مالزی قرارداد داشته است نیز باید غرامت ناگهانی هنگفتی را بپردازد.

اکنون به نظر نمی رسد که خطوط هوایی مالزی توانایی غلبه بر این مشکل را داشته باشد چرا که تاکنون چنین حادثه ای را تجربه نکرده است. سه سال پیش مدیرعامل این شرکت از کار برکنار شد و با انتصاب "احمد یحیی"، هیئت مدیره امیدوار بود که این شرکت به سوددهی برسد.

کارشناسان معتقدند که اگر این شرکت هوایی نتواند غرامت مسافران این پرواز را به درستی پرداخت کند، دیگر خطوط هوایی نیز هوشیار خواهند شد و بدون شک در بیمه نامه های خود تجدید نظر خواهند کرد.

از سوی دیگر، پس از این اتفاق مدیران با دقت بیشتری پوشش های هوایی را خریداری می کنند و به شرکت های مراجعه می کنند که در جهان معروف و خوشنام باشند.

یک مقام مالزیایی عضو هیئت تحقیق از هواپیمای مسافربری مفقود شده مالزی نیز گفت: تیم تحقیق مالزیایی به این نتیجه رسیده است که ممکن است این هواپیما از سوی یکی از خدمه پرواز و یا مسافری که آشنا به پرواز بوده، ربوده شده باشد.

این مقام مالزیایی که نخواست نامش فاش شود، در ادامه افزود: احتمال ربوده شدن هواپیما دیگر یک فرضیه نیست، بلکه قطعی به نظر می رسد.

همچنین یک مقام آمریکایی مرتبط با موضوع روز جمعه اعلام کرد که از نظر آنها نیز ممکن است این هواپیما با دخالت عامل انسانی ربوده شده باشد.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟