پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد هدفمندی به سلامت و بیمه همگانی

رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها گفت: از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای بهداشت و ۷۰۰ میلیارد تومان برای بیمه همگانی سازمان سلامت ایرانیان پرداخت شد.

به گزارش ریسک نیوز،اکبر ایزدی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که اگر کسانی قصد انصراف از یارانه دارند، این صرفه‌جویی ایجاد شده، صرف چه کار می‌شود، افزود: بر اساس قانون سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها به عنوان یک شرکت دولتی دارای سود و زیان تعریف شده است و درآمد‌های آن از محل هدفمندی یارانه‌ها و یا صرفه‌جویی ناشی از انصراف وارد خزانه نمی‌شود، بلکه طبق قانون در تبصره 21 قانون بودجه 93 برای ارتقاء نظام سلامت بسط و گسترش پوشش بیمه‌ پایه به همه افراد جامعه، گسترش بیمه‌های اجتماعی به گروه‌های خاص از جمله کارگران ساختمانی، قالیبافان، خادمان مسجد، باربران، بهبود محیط زیست و کمک به حمل و نقل عمومی خواهد شد.

وی گفت: درآمد سازمان هدفمندی می‌تواند به سال بعد هم منتقل شود.

رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها افزود: خارج از موارد قانونی تبصره 21 حتی یک ریال صرف امور دیگر نمی‌شود.

وی افزود: اگر مردم اطلاع داشته باشند که انصراف آنها از دریافت یارانه باعث صرفه‌جویی و پوشش بیمه همگانی و افزایش نظام سلامت و حمل و نقل عمومی می‌شود بیشتر به انصراف از یارانه تشویق و ترغیب می‌شوند.

رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها افزود: از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای بهداشت و ۷۰۰ میلیارد تومان برای بیمه همگانی سازمان سلامت ایرانیان پرداخت شد که چک این موارد اخیرا در اسفند صادر شده است.

ایزدی خاطر نشان کرد: همچنین برای کمک به تولید امسال در بودجه پیش‌بینی شده ۱۰ هزار میلیارد تومان و برای کمک به بهداشت و درمان و کاستن سهم مردم از هزینه درمان ۴۸۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در صورت تحقق درآمد، در این امور پرداخت می‌شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟