چین و رویایی تبدیل شدن به بزرگترین بازار بیمه کشاورزی جهان

چین برای داشتن بزرگترین بازار بیمه کشاورزی در جهان تلاش می کند. مدیران ارشد بیمه ای در چین اعلام کردند که دولت این کشور در نظر دارد با حمایت قوی از بیمه کشاورزی دیر یا زود، عنوان بزرگترین بازار بیمه کشاورزی در جهان را از آن خود کند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه در حال حاضر، چین با پرداخت 3.4 میلیارد دلار غرامت در سال گذشته میلادی بعد از ایالات متحده آمریکا دارای دومین بازار بیمه کشاورزی در جهان است.

مقام های ارشد در این کشور آسیایی بر این باورند که یکی از اهرم های قدرتمند رشد اقتصادی، حمایت از کشاورزان است و تنها با بیمه می تواند برای این قشر از جامعه، آینده ای درخشان را متصور شد.

به گفته "ژیانگ جانبو" رئیس کمیسیون قانونگذاری بیمه چین، 73 میلیون هتکار برابر با 45 درصد از زمین های زارعی این کشور اکنون تخت پوشش بیمه هستند.

او در ادامه گفت: پکن همواره از سرمایه گذاری های خارجی در برنامه های بیمه کشاورزی حمایت کرده است و درصدد توسعه این برنامه و کنترل بیشتر ریسک های موجود است.

این در حالی است که برخی از کارشناسان بر این نکته تاکید می کنند، مسائل مالی مربوط به بیمه کشاورزی بر این صنعت تاثیر گذاشته است و نمی توان تاثیر یارانه های پرداختی را نادیده گرفت. به گفته آنان، میزان آگاهی های عمومی چینی ها درباره بیمه رو به افزایش است اما پیشرفت چشمگیری تاکنون دیده نشده است.

طبق گزارش های منتشر شده، 30 تا 40 درصد از خسارت های بین المللی در خصوص بیمه کشاورزی به بلایای طبیعی مربوط می شود. پکن اکنون تنها کمتر از یک درصد از این رقم را پرداخت می کند. به عنوان مثال، زلزله سال 2008 میلادی، 845 میلیارد یوان خسارت اقتصادی مستقیم وارد کرد اما تنها دو میلیارد یوان توسط بیمه گران پرداخت شد. این در حالی است که بیمه گران چینی سال گذشته 33.67 میلیون دلار از طریق بیمه کشاورزان محلی سود برده اند.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟