تخصیص اعتبار برای بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید در سال ۹۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تخصیص اعتبار برای بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: در سال جاری باید براساس اعتبار تخصیص داده شده ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی دیگر تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر محمد اسماعیل سعیدی با بیان این مطلب افزود: با تصویب نمایندگان مجلس در بودجه سال 93 اعتباری برای تحت پوشش بیمه قرار دادن کارگر ساختمانی در نظر گرفته شد به همین دلیل در سال جاری علاوه بر کارگرانی که در سالهای گذشته بیمه شدند ، 200 هزار نفر جدید نیز باید بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه طی 4 سال گذشته 800 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: بخشی از حق بیمه کارگران ساختمانی از سوی دولت و مبلغی را نیز خود این افراد پرداخت می کنند. بر این اساس تمام این 800 هزار نفر در سال جاری نیز بیمه هستند و می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته یک اصلاحیه ای در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در دست بررسی است که با تصویب آن نوع پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما و دولت متفاوت خواهد شد.

سعیدی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند، گفت: چنانچه سازمان تامین اجتماعی بخواهد تمامی این افراد را بیمه کند باید اعتبار کافی در اختیار داشته باشد و با توجه به افزایش نرخ دستمزد و به تبع آن حق بیمه نیاز به بودجه زیادی دارد که باید به تصویب مجلس برسد.

به گفته وی، بیمه کارگران ساختمانی با روند فعلی و تخصیص اعتبار در لایحه بودجه 5 سال دیگر به طول می انجامد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟