بیمه کشاورزی باید تقویت شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که، چالش های بخش کشاورزی بسیار عمیق است گفت: برای رفع چالش های بخش کشاورزی به حمایت دولت برای خرید تضمینی محصولات و تقویت بیمه کشاورزی نیاز داریم.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا محمود حجتی روز دوشنبه در نهمین کنفرانس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران و در جمع اقتصاددانان افزود: بیمه ها عمدتا بیمه های تجاری و انتفاعی هستند، اما بیمه کشاورزی کاملا حمایتی است، به طوری که 75 درصد آنچه را که کشاورزان برای بیمه می پردازد، به طور مستقیم از طریق دولت تامین می شود و تنها 25 درصد را بیمه گذار پرداخت می کند.

وی با بیان این که، قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات توسط دولت باید به گونه ای باشد تا ضرر تولیدکنندگان جبران شود گفت: امروز به دنبال راهکارهای علمی و به روز هستیم تا بتوانیم وضعیت موجود بخش کشاورزی کشور را ارتقا دهیم.

حجتی در خصوص تاثیر هدفمندسازی یارانه ها در بخش کشاورزی نیز افزود: همیشه مراقب کالاهای مورد حمایت دولت هستیم تا قیمت تمام شده محصول در یک واحد تولیدی بهره ور حمایت شود تا تولیدکننده و مصرف کننده متضرر نکنند.

وی در خصوص نرخ شیر در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: قیمت محصولات کشاورزی نیز متاثر از افزایش هزینه های تمام شده تولید خواهد بود که شیر هم یکی از این محصولات است که در روند تغییر قیمت ها قرار دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟