بیمه ایران به یک شرکت روغن نباتی خسارت پرداخت کرد

محمد حیدری-عضوهیات مدیره و معاون فنی بیمه ایران از پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد ریال خسارت آتش سوزی به شرکت روغن نباتی گلناز کرمان خبر داد وگفت:حجم و گستردگی این حادثه زیاد و خسارات وارده به آن بسیار بود اما با تلاش کارشناسان این شرکت که ازهمان ساعت های اولیه درمحل حاضر شده بودند بررسی میزان خسارت وارده درکمترین زمان ممکن انجام شد.

به گزارش ریسک نیوز حیدری  ادامه داد: البته بیمه ایران یک روز پس از وقوع این واقعه مبلغ 10 میلیاردریال به عنوان علی الحساب برای بازسازی خط تولید به این شرکت روغن نباتی  پرداخت کرد تا ضمن جبران بخشی از خسارت، فعالیت اقتصادی این شرکت مختل نشده و مشکلی برای خطوط تولید این شرکت ایجاد نشود.

معاون فنی شرکت سهامی بیمه ایران درباره چگونگی وقوع حریق دراین شرکت نیز عنوان کرد:‌ طبق گزارش کارشناسان بیمه های آتش سوزی بیمه ایران و سازمان آتش نشانی کرمان حرارت لامپ روشن درکارگاه تولید بطری به کارتن های موجود دراین کارگاه سرایت و باعت آتش سوزی شده بود.

به گزارش پولی مالی  ،  حیدری با اشاره به حجم گسترده مواد قابل اشتعال در این کارخانه تصریح کرد: حریق در این حادثه به حدی بالا بودکه چندین خودوری سنگین آتش نشانی ساعت ها برای اطفاء و مهار آن درگیربودند و از انتقال آتش به  ساختمان های دیگر این واحد صنعتی جلوگیری کردند.

وی درپاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه شرکت سهامی بیمه ایران درمجموع چه مقدار خسارت به این شرکت پرداخت کرد نیزاظهارداشت: شرکت سهامی بیمه ایران درپایان بررسی های کارشناسی و طبق اعلام کارشناسان آتش سوزی در مجموع به این بیمه گذار60 میلیارد و529 میلیون و355 هزار و 693 ریال خسارت پرداخت کرد.

حیدری درادامه ازمسوولان شرکت های تولیدی درخواست کرد:‌ هنگام بیمه کردن کارخانه،دارایی ها،تاسیسات و ماشین آلات خود آن ها را به ارزش روزوواقعی بیمه کنند تا شرکت های بیمه ای پس از وقوع حوادث و برای جبران کامل خسارت و برگشت به وضعیت اولیه خط تولید، دچار معذوریت و محدویت نگردند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟