نتایج مثبت اجرای بیمه بیکاری

در قانون هدفمندی یارانه‌ها هم این موضوع پیش‌بینی شده بود. امروز مجلس دو بحث بیمه بیکاری را از این قانون حذف کرد، یکی تشکیل صندوق جدید بود و دیگری حمایت از بیکاران. در قانون بودجه ۹۳ با پیش‌بینی این اتفاق در تبصره ۲۱، منبع مورد نیاز برای سال اول اجرا درقانون پیش‌بینی شده تا ۲۰درصد را تحت پوشش قرار دهد. به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که دولت موظف است این را هزینه کند.

به گزارش ریسک نیوز، محمدحسین زدا، معاون فنی سازمان تامین اجتماعی در ادامه این برنامه گفت: از سال 66 بیمه بیکاری در ایران آغاز شد و سه سال به صورت آزمایشی بود و از سال 69 به صورت یک قانون دائم در حال اجرا است و در حال حاضر 200 هزار نفر ماهیانه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

 وی ادامه داد: بحث منابع و مصارف نگران کننده است و تا پایان آذرماه 92،‌در آمد این صندوق حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان  بود در حالی که هزینه‌های آن مبلغی بالغ بر حدود 8 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است. بنابر این برای تداوم باید بازنگری انجام شود.

 معاون فنی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: اصل این قانون داشتن شغل و از دست دادن شغل بوده است که به تبع آن باید بیکاران را پوشش دهیم تا زمانی که شغل جدید انتخاب کند یا پیشنهاد کند یا به سن بازنشستگی که می‌رسد تحت پوشش باشد و بتواند از حمایت‌های قانونی بهره‌مند شود. این قانون جاری است تا امروز که فصل دوم حذف نشده بود مشارکت داشتیم.

 

امروز فصل دوم این قانون حذف شد و از این پس صندوق جداگانه با هیئت مدیره جداگانه با ارکان مشخص قانون جدید را دنبال می‌کند و ما نیز صندوق بیمه بیکاری خودمان را داریم و ادامه دار خواهد بود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟