کاهش مراجعه به شعب تامین اجتماعی برای دریافت خدمات

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با مجموعه اقداماتی که توسط تمامی واحدها در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است، در سال ۹۳ شاهد تحول اساسی در حوزه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی هستیم.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا محمدحسن زدا، افزود: دریافت اینترنتی لیست حق‌بیمه کارفرمایان و راه‌اندازی و بهره‌برداری از مرکز داده سازمان تأمین‌اجتماعی از جمله اقدامات بزرگی است که توسط سازمان تأمین‌اجتماعی محقق شده است.

 

زدا از اجرایی شدن پروژه‌های مهم در حوزه بیمه‌ای خبر داد و افزود: فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات جزیی از راهبردهای اصلی سازمان بوده و نیل به این هدف نیازمند برنامه‌محوری است.

 

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی، ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به بیمه‌شدگان و مراجعان را از اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: ارائه خدمات اینترنتی سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

 

زدا با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و افزایش امنیت‌خاطر بیمه‌شدگان، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی یکی از پرکارترین نهادهای کشور است و 38 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت‌پوشش دارد.

 

وی ظرفیت و توانایی خدمت‌رسانی غیرحضوری را فرصتی برای سازمان تأمین‌اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم رفع مشکلات و ارتقای خدمات غیرحضوری زمینه‌ساز ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان باشد.

 

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی کمبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی را از مشکلات فعلی شعب تأمین‌اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: جذب نیرو و احداث ساختمان‌های جدید برای این سازمان امکان‌پذیر نیست و با این اقدامات نیز نمی‌توانیم پاسخگوی تمامی خواسته‌ها و نیازهای بیمه‌شدگان باشیم.

 

وی ارائه خدمات غیرحضوری و برون‌سپاری را بهترین راهکار برای رفع مشکلات تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: درصورت برنامه‌ریزی و نظارت صحیح از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی، بخش بزرگی از خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری قابل ارائه است و در آینده شاهد افزایش هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی خواهیم بود.

 

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و همچنین برون‌سپاری عملیات اجرایی را از راهبردهای اصلی این سازمان برشمرد و گفت: برون‌سپاری خدمات به معنی کاهش فعالیت در واحدهای اجرایی نیست و واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی باید عهده‌دار نظارت و راهبری خدمات سازمان باشند.

 

زدا کاهش مراجعه به شعب را نتیجه بدیهی برنامه‌های در دست اقدام سازمان تأمین‌اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر خدماتی که درحال‌حاضر به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، بسیاری از خدمات دیگر این سازمان نیز همانند صدور برگ پرداخت حق‌بیمه مربوط به بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت غیرحضوری قابل ارائه است و باید مقدمات و تمهیدات لازم برای تحقق اهداف سازمان تأمین‌اجتماعی در این حوزه فراهم شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟