“بیمه دبیران” از آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی

مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش ضمن تصریح اینکه بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه مدارس، هنوز شهریه هیچ مدرسه غیردولتی در تهران اعلام نشده است، اظهار کرد: اگر مدارسی برای ثبت نام از اولیا وجهی دریافت کرده باشند مرتکب تخلف شده‌اند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا مجتبی زینی‌وند در نشستی خبری که به منظور تبیین برنامه‌ها و عملکرد سازمان مدارس غیردولتی ترتیب داده شده بود، با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی بر اساس هزینه تمام شده فعالیت‌های آموزشی و پرورشی هر مدرسه تبیین شده است، اظهار کرد: متاسفانه سالهای گذشته سالانه درصدی بر شهریه مدارس اضافه می‌شد و برای تمام مدارس بدون توجه به قابلیت‌ها و برنامه‌های آنها بود اما امسال بر اساس سرفصل‌ها و آیتم‌های آموزشی و پرورشی هر مدرسه ابتدا اطلاعات توسط مدیر هر مدرسه وارد سامانه شده و مورد پردازش قرار می‌گیرد تا صحت و سقم آن مشخص شود. اگر این شاخص‌ها ارتقا پیدا کرده باشد و مورد تایید شورای تعیین شهریه و یا نظارت هر استان قرار گرفت، ابلاغ خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته نسبت به بیمه معلمان توجهی وجود نداشت، اظهار کرد: امسال یکی از آیتم‌های موردنظر برای تعیین شهریه مدارس بر اساس الگوی جدید بحث بیمه دبیران است. از سوی دیگر کیفیت سنجش فعالیت‌های پرورشی و آموزشی مدنظر است. حق الزحمه دبیران نیز مورد توجه قرار گرفته و در تعیین شهریه مدارس لحاظ می‌شود.

 

زینی‌وند ادامه داد: انتظار ما این است که افزایش شهریه مدارس غیردولتی بین 10 تا 30 درصد باشد البته ممکن است برخی از مدارس بر اساس شاخص‌های بررسی شده افزایش شهریه نداشته باشند و یا شهریه‌شان بیش از حد کاهش پیدا کرده باشد. ما اجازه دادیم تا این مدارس بتوانند شهریه خود را با اجازه شورای نظارت حداقل تا 10 درصد افزایش دهند تا هزینه‌های ناشی از تورم برای آنان جبران شود.

 

وی با بیان اینکه الگوی تعیین شهریه مدارس باید از نخستین روز تصویب قانون مدارس غیردولتی اعلام می‌شد، اظهار کرد: امسال نخستین سالی است که این الگو تدوین و به مدارس ابلاغ شده است. البته هنوز الگوی شهریه مدارس در حال ورود و پردازش اطلاعات است و شهریه هیچ مدرسه‌ای در تهران اعلام نشده است.

 

مدیر کل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش ادامه داد: اگر قبل از اعلام دستور العمل مدارسی برای ثبت نام از اولیا وجهی دریافت کرده باشند مرتکب تخلف شده است که ما با بررسی‌ها و نظارت‌هایی که داشتیم آنها را شناسایی کرده و دستور دادیم وجوه دریافت شده را به خانواده‌ها بازگردانند. در همین راستا روز گذشته از چهار مدرسه تعهد گرفتیم تا شهریه‌های غیرقانونی را به اولیا بازگردانند.

 

زینی‌وند افزود: البته ما مدارسی را داریم که تا 1700 متقاضی هم داشته‌اند و مدیر مدرسه ناچار شده است با راهکارها و فرمول‌هایی که تعریف کرده دست به انتخاب و ثبت نام اولیه بزند که البته این موضوع به معنای عقدقرارداد یا دریافت شهریه نیست و اگر هم این اتفاق افتاده باشد قطعا با آن برخورد می‌کنیم.

 

به گفته وی، هزینه غذا و یا سرویس ایاب و ذهاب اجباری نیست و معمولا در شورای اولیا و مربیان هر مدرسه مصوب می‌شود.

 

وی در پایان تقاضا کرد تا خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به اطلاع آموزش و پرورش برسانند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟