اجرای قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان از اول خرداد

کارشناس بیمه وزارت آموزش و پرورش گفت: قرارداد جدید این وزارتخانه با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران از اول خرداد ماه به اجرا درآمده و تفاوت چندانی با قرارداد گذشته ندارد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا آرش مردانی روز دوشنبه اظهار داشت: تفاوت بیمه طلایی فرهنگیان با دوره قبل این است که باید تعرفه دندانپزشکی از این پس توسط درمانگاه فرهنگیان تعیین شود.

وی ادامه داد: در قرارداد منعقد شده میان معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در خصوص خدمات دندانپزشکی بیمه طلایی فرهنگیان نیز آمده است که با توجه به پیش بینی قسمتی از این خدمات توسط دولت در بیمه های پایه و ایجاد تسهیلات ویژه برای ارایه خدمات دندانپزشکی در مراکز درمانی فرهنگیان بیمه شدگان می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

کارشناس بیمه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این قرار داد از اول خرداد 93 در سراسر کشور به اجرا در آمده است، تصریح کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، در تعهدات همانند قرارداد سال گذشته است.

مردانی در خصوص برخی شایعات مبنی بر اینکه شرکت بیمه آتیه سازان حافظ از بیمه مرکزی مجوز ندارد، یادآورشد: این شرکت از سال 81 در زمینه بیمه مکمل درمان فعالیت دارد و در زمان حاضر بیش از 7 میلیون نفر از آحاد جامعه تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی بیان داشت: این شرکت 8 سال متوالی اجرای قرارداد سازمان بازنشستگی و یک سال قرارداد سازمان تامین اجتماعی را بر عهده گرفته و بر اساس اساسنامه سازمان بیمه سلامت مصوبه سال 91 هیات وزیران، تامین تمامی خدمات بیمه پایه و مکمل از وظایف سازمان بیمه سلامت است.

این کارشناس بیمه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شرکت آتیه سازان حافظ نیز به عنوان کارگزار این سازمان متولی ارایه خدمات تکمیلی است و هر گونه فعالیت آن از سوی سازمان بازرسی کل کشور و معاونت حقوقی رییس جمهور بررسی می شود.

مردانی در خصوص تعداد فرهنگیان تحت پوشش بیمه طلایی نیز اظهار داشت: از آنجا که برخی از فرهنگیان از این بیمه انصراف داده و اکنون خواستار پوشش مجدد هستند، آمار دقیق افراد هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه حق بیمه طلایی فرهنگیان در سال 92، 235 هزار ریال بود که نیمی از آن را فرهنگیان و نیم دیگر را دولت متقبل می شد، اضافه کرد: در قرارداد جدید با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران اکنون حق بیمه به 260 هزار ریال افزایش یافته که طبق روال گذشته 50 درصد آن را فرهنگیان و 50 درصد مابقی را دولت پرداخت می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در اردیبهشت ماه سال 93، حق بیمه 260 هزار ریالی به طور کامل از فرهنگیان دریافت شده است، نیز اظهار داشت: از آنجا که عقد قراردادجدید به تازگی صورت گرفته است برای اینکه خللی در ارایه خدمات درمانی به فرهنگیان ایجاد نشود، حق بیمه از فرهنگیان کامل دریافت شد.

وی یادآورشد: اکنون باید بودجه و اعتبار لازم از طریق دولت در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوانیم مابه التفاوت حقبیمه ای که باید دولت متقبل می شد و از حقوق فرهنگیان کسر شده، به آنان بازگردانده شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟