تعلیق پروانه فعالیت بیمه توسعه دررشته‌های عمرو شخص ثالث

شورای عالی بیمه به استناد گزارش بیمه مرکزی و با توجه به اینکه شرکت بیمه توسعه به تکالیف مقرر در مصوبه شورا عمل نکرده است ، این مصوبه را تصویب کرده است.

به گزارش ریسک نیوز،در اجرای بخش پایانی مصوبه جلسه مورخ ۲۱/ ۱۲/ ۱۳۹۲، گزارش بیمه مرکزی ج.ا. ایران از نتایج اقدامات انجام‌ شده شرکت بیمه توسعه در جلسه مورخ ۳۰/ ۰۲/ ۱۳۹۳ شورای‌عالی بیمه مطرح شد واین‌شورا به استناد گزارش بیمه مرکزی، با توجه به اینکه شرکت بیمه‌توسعه به تکالیف مقرر در مصوبه شورا عمل نکرده و صرفا مبلغ کمی از خسارات بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان شخص ثالث را به صورت نقدی پرداخت کرده و همچنین عوارض قانونی را نیز پرداخت نکرده است،

مقرر شد:

1- تعلیق پروانه فعالیت شرکت در رشته بیمه شخص ثالث تا زمان ارائه گزارش بیمه مرکزی مبنی بر اجرای تکالیف مقرر در مصوبه مورخ 24/10/1392 شورای‌عالی بیمه تمدید ‌شود.
 

 ۲- به‌منظور جلوگیری از ایجاد تعهدات جدید و بلندمدت و با هدف حمایت از بیمه‌گذاران خرد، پروانه فعالیت این شرکت در مجموع رشته‌های بیمه عمر (زندگی) نیز تا زمان ارائه گزارش بیمه مرکزی مبنی بر اجرای تکالیف مقرر در مصوبه مورخ 24/10/1392 شورای‌عالی بیمه تعلیق گردد.

 ۳- بیمه مرکزی می‌تواند از پرداخت خسارات مربوط به سهمیه اتکایی اجباری بیمه‌نامه‌های صادره طی دوره تعلیق فعالیت خودداری نماید.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟