حمایت مجلس از بیمه موسسان و مدیران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حمایت مجلس از بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، خواستار ایجاد، حفظ و توسعه آموزشگاه‌های آزاد در خارج از کشور توسط وزارت امور خارجه شد.

به گزارش ریسک نیوز،عبدالرضا عزیزی در همایش خصوصی‌سازی آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای کلید اشتغال پایدار اظهار داشت: در حال حاضر حدود 12 هزار آموزشگاه آزاد با 40 هزار مدیر و مربی مشغول فعالیت هستند و یکی از معضلات بزرگ کشور بیکاری است که مهم‌ترین عامل آن نبود مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای افزود: برای رفع برخی از مشکلات این قشر آن‌ها را از مالیات معاف کردیم و کمیسیون اجتماعی برای حل مشکلات این آموزشگاه‌ها آمادگی کامل دارند.

 

وی با اشاره به لزوم یکپارچه‌سازی مدیریت جامع آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای پیشنهاد کرد دولت لایحه اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ةای دولتی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به مجلس ارائه کند.

عزیزی با بیان اینکه موسسان آموزشگاه‌های آزاد که خودشان کارکنان آموزشگاه را بیمه می‌کنند تحت پوشش بیمه نیستند، گفت: مجلس حمایت خود را از بیمه موسسان و مدیران این بخش اعلام می‌کند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: مجلس برای عملیاتی کردن این سیاست‌ها سه اقدام می‌تواند انجام دهد.

 

وی حذف قوانین مزاحم، تصویب قوانین جدید و احیای قوانین مترقی بر زمین مانده را از اقدامات مجلس برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

 

وی با بیان این مطلب که جای وزارت تعاون در شورای انقلاب فرهنگی خالی است گفت آمادگی داریم در این رابطه با مقام معظم رهبری نامه‌نگاری و از ایشان خواهش کنیم که این وزارتخانه به عضویت شورای عالی فرهنگی درآید.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن استقبال از طرح رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها که تکلیف بند«ز» قانون برنامه پنجم توسعه است، خواستار ایجاد، حفظ و توسعه آموزشگاه‌های آزاد در خارج از کشور شد و اضافه کرد: دیپلماسی مهارت توسط وزارت خارجه در خارج از کشور تقویت شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟