۱.۶ تریلیون دلار از ثروت جهان در سیستم بانکداری سوئیس

بانک مرکزی سوئیس در گزارشی اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۶ تریلیون دلار از ثروت جهان در سیستم بانکداری این کشور نگهداری شده است که ۲۰ درصد از این دارایی‌ها به انگلیس تعلق دارد.

به گزارش ریسک نیوز،از فارس، بانک مرکزی سوئیس در گزارشی اعلام کرد، تا پایان سال 2013 بالغ بر 1.6 تریلیون دلار از ثروت جهان در سیستم بانکداری این کشور نگاه‌داری شده است.

بر اساس این گزارش، انگلیس با سهم 20 درصدی از این ثروت، بیشترین میزان سپرده گذاری در بانک‌های سوئیس را به خود اختصاص داده است و رتبه نخست از این لحاظ را دراختیار دارد. پس از این کشور، آمریکا و "وست ایندیز" در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. آلمان نیز در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

انگلیس 277 میلیارد، آمریکا 193 و West Indies 100 میلیارد فرانک سوئیس در بانک‌های این کشور سرمایه سپرده گذاری کرده اند. دارایی آلمان نیز 52.4 میلیارد فرانک برآورد شده است.

پس از این کشورها، لوکزامبورگ، جرزی، باهاماس، فرانسه، پاناما، جزایر کیمن، هنگ‌کنگ، سنگاپور، ایتالیا، ژاپن، روسیه، امارات، هلند، عربستان و استرالیا قرار دارند.

بر اساس این گزارش، این رتبه‌بندی بر پایه سپرده‌گذاری مستقیم مشتریان در 283 بانک سوئیس صورت گرفته است. چین نیز با 4 پله سقوط نسبت به سال 2012، در جایگاه سی‌ام قرار گرفته است.

هند با دارایی 2.03 میلیارد فرانک سوئیس در بانک‌های این کشور در رتبه 58 قرار گرفته است. این کشور در پایان سال 2012 در جایگاه 70 قرار داشت.

پاکستان نیز در جایگاه 74 قرار گرفته است و دارایی‌های این کشور از 1.44 میلیارد فرانک در پایان سال 2012 به 1.23 میلیارد فرانک در پایان سال 2013 رسیده است.

کشورهای فیلیپین، قزاقستان، بحرین، ایران، پاکستان، موریس، بنگلادش، فلسطین، باربادوس، ماکائو، عراق، برونئی و زیمباوه پس از هند قرار گرفته‌اند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟