ضرورت تغییر قوانین صنعت بیمه در خلیج فارس / لزوم اقدامات نظارتی جهت پیشبرد اعتبار مالی بازار بیمه

تغییر قوانین به پیشبرد صنعت بیمه در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس کمک فراوانی خواهد کرد.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو،‌  موسسه رتبه بندی "مودی" در گزارش اخیر خود با نام " تکامل مقرارات بیمه در شورای همکاری خلیج فارس نمود بارز چشم انداز مثبت کیفیت اعتباری" آورده است که اقدامات نظارتی پیشبرد اعتبار مالی بازار بیمه خلیج فارس را به دنبال خواهد داشت و به ثبات و شفافیت این بازار کمک می کند.

این اقدامات نظارتی به تقویت چند عامل اعتباری مانند سرمایه ها منجر خواهد شد؛ سرمایه های که در فضای قابل اعتمادتر به بازار ترزیق می شوند و با خطرات و تهدیدهای کمتری رو به رو خواهند بود. در این گزارش همچنین آمده است که رشد سریع اما اخیرا آهسته نشان می دهد که این بازار رشد خوبی خواهد داشت و این بخش شکوفا می شود.

این موسسه اعتباری بین المللی می گوید که صنعت بیمه در کشورهای با ساختار مشابه در منطقه خلیج فارس مانند بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی همچنان از سال 2006 تا 2013 تقریبا رشد سه برابری داشته اند و میزان حق بیمه ها از 6.4 میلیارد دلار به 18.4 میلیارد دلار افزایش داشته است.

به گفته کارشناسان، رشد کُند صنعت بیمه در عربستان سعودی، بازار منطقه را با چالش های فراوانی رو به رو کرده است. شرکت های فعال در این کشور، کاهش سود شدیدی را تجربه کرده اند و این خبر از وخامت اوضاع می دهد، این در حالی است که بازار بیمه ریاض کاملا بالغ است.
مودی همچنان تاکید می کند که چندین قوانین وضع شده در بخش بیمه تکافل، اعتبارهای مالی را افزایش داده است و توانسته به طور مستقیم و غیرمستقیم بر امنیت سهامداران بیافزاید.

از سوی دیگر، افزایش پوشش های اجباری در بخش های مانند بیمه درمان، بیکاری، وسایل نقلیه موتوری، شخص ثالث و بیمه مسئولیت در کنار بالارفتن میزان آگاهی شهروندان باعث شده که صنعت بیمه در منطقه خلیج فارس آینده روشنی داشته باشد و تنوع بازار روز به روز افزایش یابد.

نفوذ پایین بیمه به رغم رشد قوی، فرصت خوبی را در اختیار بیمه گران در خلیح فارس داده است. اکنون انتظار می رود که صنعت بیمه در این منطقه از جهان با ساختاری بالغ به سمت جلو حرکت کند البته این امر با توسعه مثبت و تلاش بازیگران برای انجام عملیات های موثر تحقق می یابد.

سرمایه گذاری های دولتی در گسترش نفوذ بیمه در بین کشورهای منطقه نقش اساسی را ایفا می کند. همچنین نمی توان نقش بیمه تکافل را در این منطفه نادیده گرفت. ارائه محصولات جدید و خلاق در بیمه تکافل بر افزایش نفوذ بیمه کمک شایانی کرده است و شرکت ها فعال در آینده نزدیک محصولات جدیدی را طبق نیازهای خانواده ها در خلیج فارس معرفی خواهند کرد.

موسسه رتبه بندی مودی، یکی از مهمترین شرکت های رده بندی در جهان است که بیش از یکصد سال از تاسیس آن می ‌گذرد. موسسه های رتبه ‌بندی، شرکت ‌های خصوصی هستند که در زمینه رتبه‌بندی ناشران و ابزارهای بدهی فعالیت می‌ کنند؛ در حقیقت مسئولیت ارزیابی بدهی و بررسی توانایی یک موسسه برای ایفای تعهدات مالی به عهده این موسسه هاست. مقر اصلی این موسسه در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا واقع شده است.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟