بررسی همزمان لایحه دولت و طرح مرکز پژوهش‌ها برای اصلاح قانون بیمه شخص ثالث / نرخ‌گذاری مراعا ماند

مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه لایحه دولت و طرح مرکز پژوهش‌ها برای اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است، گفت: بخش نرخ‌گذاری بیمه فعلا مراعا مانده و مقرر شد بررسی آن با حضور همه مسئولان مربوط انجام شود.

به گزارش ریسک نیوز،ابراهیم کاردگر در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بررسی اصلاح قانون شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهارداشت: در این کمیسیون هم طرح مرکز پژوهش‌های مجلس و هم لایحه بیمه مرکزی برای اصلاحیه قانون در حال بررسی است.

وی افزود: این اصلاحیه بیشتر جنبه تکمیلی دارد و با توجه به اینکه نگاه مجلس، دولت و قوه قضائیه نسبت به این قانون، حمایتی است، بررسی‌های مفصلی برای اصلاح آن در انجام می‌گیرد.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به حضور مدیران عامل شرکت‌های بیمه در جلسات کمیسیون اقتصادی برای بررسی قانون بیمه شخص ثالث، درخصوص نرخ‌گذاری گفت: بررسی بخش نرخ‌گذاری بیمه شخص ثالث فعلا مراعا مانده و مقرر شد بررسی این بخش از قانون در جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران عامل شرکت‌های بیمه، مسئولان بیمه مرکزی و نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شود.

کاردگر با بیان اینکه طرح بیمه مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس اشتراکات زیادی دارند، افزود: در این جلسات تمام بندهای قانون بیمه شخص ثالث از جنبه‌های مختلف حقوقی و اقتصاد بیمه بحث و بررسی می‌شود؛ تاکنون این جلسات روند خوبی را طی کرده و امیدوارم اصلاحیه‌ای که در نهایت به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، تمام جوانب را مورد توجه قرار داده باشد.

به گزارش فارس، قانون بیمه شخص ثالث (قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث) دارای 30 ماده است که در سال 1347 تصویب و در سال 1387 اصلاح شد.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟