چه کسی گلزن استقلال است؟

امیر قلعه‌نویی در حال تشکیل تیمی است که بتواند ناکامی فصل گذشته را جبران کند، تیمی که تنها وظیفه جبران ناکامی گذشته را نخواهد داشت و برخی ضعف‌های فصل گذشته نیز باید برطرف شود. قلعه‌نویی برعکس روال گذشته خود حالا برخی مسائل را خیلی زود می‌پذیرد. او بعد از پایان لیگ سیزدهم در جواب انتقاد برخی‌ها به پیر بودن استقلال این موضوع را پذیرفت و در جهت رفع آن برآمد. او با جذب بازیکنانی مثل میلاد فخرالدینی، شهباززاده، امید ابراهیمی، محسن فروزان و… تلاش کرده سن تیمش را برای لیگ چهاردهم کاهش دهد که این می‌تواند یکی از نقاط قوت استقلال در لیگ چهاردهم باشد.

به گزارش ریسک نیوز،اما در فصل گذشته استقلال نقص دیگری هم داشت که در همان زمان هم قلعه‌نویی تلاش کرد با جذب بازیکنانی مثل مهدی نظری جان تازه به خط حمله قدیمی خود بدهدکه البته موفق نشد. خط هافبک استقلالی‌ها هم در فصل گذشته تعریفی نداشت که قلعه‌نویی در جذب بازیکن در این پست قدمی برداشته است اما مشخص نیست که بازیکنانی مثل کریمیان، جاسم کرار و … چقدر بتوانند خط هافبک استقلال را تقویت کنند اما در هر صورت قلعه نویی تلاش کرده با تنوع بخشیدن به این خط از تیمش، نقص سال گذشته را جبران کند. اما آنچه که اکنون برای استقلالی‌ها نگران کننده به نظر می‌رسد، خط حمله این تیم است که قلعه‌نویی دقیقا اشتباه سال گذشته را تکرار می‌کند و به نظر می‌رسد در لیگ چهاردهم باز هم استقلال خط حمله تکراری داشته باشد. امیر قلعه‌نویی همچنان آرش برهانی و محمد قاضی را برای خط حمله استقلال در اختیار دارد و با جدایی محمدمهدی نظری، سجاد شبهاززاده را جایگزین او کرده است.

اکنون محمد قاضی، آرش برهانی و سجاد شهباززاده کسانی هستند که باید خط حمله‌ای زهردار برای آبی‌ها به وجود بیاورند اما نتایج سال گذشته چیز دیگری نشان می‌دهد؛ سال گذشته برهانی، قاضی و نظری به هیچ وجه نتوانستند یک خط حمله ششدانگ برای استقلال باشند و در نهایت به ناکامی آبی‌پوشان منجر شد.

 تنها تفاوت خط حمله این فصل استقلال به تعویض نظری با شهباززاده بر می‌گردد اما شرایط شهباززاده هم دقیقا مثل فصل گذشته نظری است، او بازیکن جوانی است که توانست در سایپا بدرخشد اما دقیقا مثل نظری مشخص نیست بتواند عملکردش در سایپا را برای استقلال نیز تکرار کند؛ چیزی که برای نظری اتفاق افتاد و او با ناکامی اردوگاه آبی‌ها را ترک کرد.

 استقلالی‌ها برای پایان دادن به ناکامی در بازکردن دروازه حریفان نیاز به یک تمام‌کننده ششدانگ دارند تا این تیم بتواند در فصل پیش رو، به راحتی دروازه حریفان را باز کند. به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی و استقلال به فکر همین ویژگی هستند و برای همین هم یک جای خالی فعلا نگه داشته‌اند اما باید توجه داشت این جای خالی با کسی پر شود که بتواند یک نقص بزرگ سال گذشته را جبران کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟