مهلت یک ماهه مجلس به دولت برای حذف پردرآمدها

در حالی که دولت در حال شناسایی گروه‌های پردرآمد جامعه با استفاده از ۴۰ پایگاه آماری است، آخرین خبرها حاکی است که مجلس نیز وارد گود شده و در این خصوص با مشخص کردن «بازه زمانی» به دولت تنها یک ماه فرصت داده است.

به گزارش ریسک نیوز،در این باره رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مهلت یک ماهه مجلس به دولت برای ارزیابی منابع هدفمندی و اجرای صحیح قانون خبر داد و گفت: کسری 7000 میلیاردی حتمی است.
غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با مهر با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد در مورد حذف افراد پردر آمد از دریافت یارانه نقدی گفت: اظهارات ایشان به معنای اظهار نظر دولت نیست. وی ادامه داد: نوبخت در کمیسیون بودجه اعلام کرد، سیاست دولت بر این است که با روشی آرام اجرای قانون هدفمندی را جلو ببرد. دولت آماری از تعداد پر در آمد ها برای حذف آنها ندارد، این ادعای 10 میلیون هم از اظهارات طیب‌نیا است، اما دولت تلاش دارد که روند حذف پر در آمدها را با احتیاط انجام دهد.
تاجگردون تاکید کرد: دولت برای اجرای قانون هدفمندی کسری اعتبار دارد، در جلسه با نوبخت هم بر این امر تاکید شد، نتیجه گیری جلسه این بود که یک ماه دیگر هم مجلس به دولت برای اجرای این قانون فرصت دهد.
وی ادامه داد: دولت معتقد است باید منابع قانون هدفمندی به روزتر شود؛ زیرا هنوز قیمتهای جدید خودش را نشان نداده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟