نتایج پررویدادترین هفته تابستان برای اقتصاد آمریکا

انتشار گزارش عملکرد شرکت های بورسی در آمریکا و نیز چند رویداد اقتصادی دیگر سبب می شود این هفته پررویدادترین هفته تابستان باشد. طی هفته های اخیر روند رشد شاخص های مالی در اکثر بازارهای بزرگ جهان ادامه یافته است و در هفته جاری سرمایه گذاران در پی مشخص شده وضعیت شاخص های اصلی اقتصادی هستند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از جهان سهم در هفته جاری مجموعه ای از گزارش های بسیار مهم از وضعیت شاخص های اقتصادی در آمریکا منتشر خواهد شد.

انتشار گزارش عملکرد شرکت های بورسی در آمریکا و نیز چند رویداد اقتصادی دیگر سبب می شود این هفته پررویدادترین هفته تابستان باشد. طی هفته های اخیر روند رشد شاخص های مالی در اکثر بازارهای بزرگ جهان ادامه یافته است و در هفته جاری سرمایه گذاران در پی مشخص شده وضعیت شاخص های اصلی اقتصادی هستند. در هفته پیش رو همچنین نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود. روز چهارشنبه هم جانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا دیدگاه خود را درباره وضعیت اقتصادی این کشور اعلام خواهد کرد و هم وزارت بازرگانی نرخ رشد اقتصادی آمریکا را در سه ماهه دوم مشخص می کند.

در روز جمعه وزارت کار آمریکا وضعیت بازار کار را در ماه جاری میلادی توصیف خواهد کرد. در روزهای کاری این هفته همچنین گزارش هایی درباره شاخص اعتماد مصرف کنندگان،قیمت مسکن، فروش خودرو و شاخص تولید کارخانه ای آمریکا منتشر خواهد شد.

تحلیلگران معتقدند این هفته آخرین هفته مهم و کلیدی تابستان است. رویداد مهم بعدی برگزاری نشست سالانه بانک مرکزی آمریکا در جکسون هاول ایالت وایومینگ در 22 ماه آگوست است. پس از این نشست رویدادهای مهم اقتصادی بعدی در ماه سپتامبر رخ خواهد داد.

طی این نشست ها سرمایه گذاران در پی یافتن سرخ هایی از زمان آغاز برنامه بالا بردن نرخ های بهره هستند. بانک مرکزی آمریکا روند کاستن از خرید اوراق قرضه دولت این کشور را ادامه خواهد داد و پیش بینی شده در ماه اکتبر خرید این اوراق بکلی به پایان یابد. بانک مرکزی آمریکا از دسامبر سال 2013 تاکنون خرید این اوراق را به تدریج کاهش داده و به 35 میلیارد دلار در ماه رسانده است.

انتظار می رود در نشست این هفته نیز 10 میلیارد دلار دیگر از خرید این اوراق کاسته شده و رقم خرید به 25 میلیارد دلار در ماه برسد. در ماه های اخیر گزارش هایی که از وضعیت اقتصاد آمریکا منتشر شده مثبت بوده و بانک مرکزی قصد دارد میزان حمایت خود از اقتصاد را کاهش دهد.

در هفته جاری همچنین تنش های ژئوپولیتیک در اوکراین و غزه و نیز تحریم هایی که اتحادیه اروپا و آمریکا بر روسیه اعمال کرده اند بر تحولات بازارهای مختلف جهان موثر خواهند بود. در افق بلندمدت، تحلیلگران پیش بینی می کنند شاخص های مالی در تابستان رشد کند اما در پاییز در واکنش به توقف کامل خرید اوراق قرضه دولت آمریکا از سوی بانک مرکزی این کشور شاخص های مالی نیز اصلاح خواهند شد.

با توجه به کاهش حمایت بانک مرکزی آمریکا از اقتصاد این کشور و ضعف اقتصاد منطقه یورو ارزش دلار رشد خواهد کرد. در بازار مواد خام عرضه کافی همچنان بر قیمت ها فشار وارد خواهد کرد. البت بازار هر یک از مواد خام ویژگی های خاص خود را دارند.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟