پرداخت تنها ۸/۸ درصد هزینه های درمان از جیب مردم / موفقیت اجرای طرح تحول نظام سلامت

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: ۸/۸ درصد هزینه های درمان در حال حاضر از جیب مردم پرداخت می شود و این نشان دهنده موفقیت اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است.

به گزارش ریسک نیوز،ˈانوشیروان محسنی بندپیˈ  در آیین معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت آذربایجان غربی که با حضورجمعی از مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: پیش از این، چتر پوشش سلامت در کشور پوشش کاملی نبوده و دفترچه بیمه ای که در دست مردم بود نیز، اعتبار و منزلت خوبی نداشت و هر روز بر پرداخت از جیب مردم اضافه می شد.

وی اضافه کرد: کاهش مرگ و میر زنان باردار، کودکان زیر یک و پنج سال، تربیت نیروی انسانی متخصص پزشکی و تولید علم از جمله دستاوردهای حوزه سلامت در سال های گذشته بوده که باید اجرای طرح تحول نظام سلامت را نیز به آن بیفزاییم.

محسنی گفت: دولت تدبیر و امید همه اولویت ها را کنار گذاشته و سلامت را محور فعالیت های حمایتی خود قرار داده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران افزود: شش میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در کشور هستند که در حال حاضر به طور میانگین در سطح کشور 75 تا 80 درصد هزینه های درمانی توسط سازمان بیمه، 15 تا 20 درصد از محل هدفمندی یارانه ها و تنها 8.8 درصد از جیب مردم پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: اگر رضایتمندی و حمایت مجلس از اجرای طرح تحول سلامت در کشور ادامه یابد امید داریم یک درصد ارزش افزوده که به این طرح اختصاص یافته در سال آینده به دو درصد برسد که در این صورت، اعتبارات بیشتری به طرح تحول نظام سلامت تزریق می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 850 سکونتگاه غیررسمی در کشور وجود دارد که جمعیت آنها فاقد بیمه هستند و امیدواریم در راستای اجرای این طرح تمامی مردم آسیب پذیر و محروم ایران اسلامی از خدمات بیمه ای برخوردار شوند.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان بیمه سلامت به آذربایجان غربی اظهار کرد: در تخصیص اعتبارات و تزریق آن به این استان نگاه ویژه تری را با توجه به موقعیت آن خواهیم داشت که امیدواریم رضایتمندی مردم را بالاتر ببرد.

وی در خصوص تعیین تکلیف نیروهای قرارداری سازمان بیمه سلامت و استخدام نیروهای جدید نیز گفت: ما پی گیر این موضوع هستیم که امیدواریم مشکلات این بخش با همکاری معاونت نظارت راهبردی رییس جمهوری حل شود.

ˈهاشم سلطانیˈ مدیرکل سابق بیمه سلامت آذربایجان غربی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این اداره کل در سالهای گذشته گفت: یک میلیون و 881 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، یک میلیون و 178 هزار نفر بیمه روستایی و 223 هزار نفر بیمه کارکنان دولت هستند.

در این آیین، از خدمات هاشم سلطانی مدیرکل سابق بیمه سلامت آذربایجان غربی قدردانی و نادر نان بخش به سمت مدیرکل جدید این اداره کل منصوب شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟