در بیمه ثالث زیان‌ده هستیم /Core Insurarnce اجرا می شود/پرداخت خسارت ۲۲۰ میلیاردی بیمه ایران از محل سپرده‌های بانکی

مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد ،در بدو ورود به این شرکت ۲۲۰ میلیارد تومان از خسارت‌های شخص ثالث بیمه‌گذاران از محل سپرده‌های بانکی پرداخت شده است/ بیمه ایران در حال نهایی کردن سیستم Core Insurarnce است تا اطلاعات فنی به صورت یکپارچه دراختیار مدیران ارشد قرار گیرد./رقم دقیق زیان سال قبل بیمه ایران به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،محمود امرالهی مدیرعامل بیمه ایران در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه بیمه ایران در سال قبل زیان‌ده بوده است, از اعلام رقم دقیق این زیان در آینده نزدیک خبر داد.

به گفته وی تحقیق و تفخص مجلس بر همین اساس است و اطالاعات کامل را در اختیار مجس قرار خواهیم داد.

پیش از این محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی هشدار داده بود در صورتی که بیمه ایران اقدام به اعلام رقم دقیق زیان سال گذشته خود نکند، شخصا این رقم را اعلام خواهد کرد.

وی به استراتژی های بیمه ایران برای سال جاری اشاره کرد و افزود: شفافیت ، افزایش کیفیت خدمات ، اموزش و توسعه فرهمگ بیمه به ویژه بیمه زندگی از مهمترین استراتژیها است.

مدیر عامل بیمه ایران یکی از راهکارهای ایجاد شفافیت را گسترش زیر ساختهای الکترونیکی وفنی دانست و اظهار داشت:بیمه ایران در حال نهایی کردن سیستم Core Insurarnce است تا اطلاعات فنی به صورت یکپارچه دراختیار مدیران ارشد قرار گیرد.

امرالهی در پاسخ به خبرنگار ریسک نیوز مبنی بر اینکه چرا باید 29 بیمه در سال 92 زیان ده باشند و چرا 56 درصد از بیمه تولیدی از صنعت خودرو است به طوریکه اگر بیمه خودرو اجباری نباشد چه بسا صنعت بیمه ورشکسته می شود ، اظهار داشت:در بدو ورودش به بیمه ایران خسارت معوق شخص ثالث پرداخت شدو در پایان سال 220 میلیارد تومان سپرده‌های خود را  از محل سپرده های بانکی به پرداخت خسارت معوق اختصاص داده‌ایم.

امراللهی اضافه کرد: با توجه به این که سهام نقدشونده ترین ابزار مالی در دست است، خواستیم از محل فروش سهام در دست شرکت، نقدینگی موجود را تامین کنیم اما به دلیل اوضاع نامساعد بورس از این کار صرفنظر و از منابع سپرده های بانکی شرکت استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در این راستا 220 میلیارد تومان از سپرده های بانکی شرکت بیمه ایران را به پرداخت خسارت اختصاص دادیم که این کار در تاریخ صنعت بیمه در هیچ جای دنیا سابقه ندارد. با وجود این که انجام چنین کاری آن هم در پایان سال مالی سختی های فراوانی دارد اما با توجه به این که مردم در اولویت اول برای شرکت هستند، این کار را انجام دادیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بیمه شخص ثالث در شرکت‌ها از سایر رشته‌های بیمه‌ای سوبسید می‌گیردو در امد سایر رشته ها را می بلعد گفت: به دلیل زیان‌ده بودن این رشته بیمه‌ای شرکت‌ها مجبورند درآمدشان از رشته‌های دیگر بیمه‌ای را به این حوزه اختصاص دهند و همین امر موجب شده رشته‌های دیگر توسعه پیدا نکنند،زیرا به هر حال هر شرکت بیمه یک پرتفو دارد پس نه تنها طی چند سال گذشته منابع سرمایه گذاری نشده بلکه حنی سپرده های بلند مدت هم شکسته شد .

وی تاکید کرد : لازم است با همکاری دولت، مجلس و صاحبنظران وضعیت بیمه شخص ثالث و قوانین آن هرچه سریع‌تر روشن شود.

امراللهی در مورد اتفاقات بیمه توسعه و در پاسخ به این سوال که آیا بیمه ایران برنامه‌ای برای حل مشکل این شرکت بیمه‌ای دارد یا خیر، گفت: اتفاق بیمه توسعه در صنعت کشور ما پدیده جدید است این موضوع در بیمه مرکزی و همچنین سندیکای بیمه‌گران مطرح شده است و این‌طور نبوده که بدون تفاوت از آن عبور کنیم.

مدیر عامل بیمه ایران افزود: برای ساماندهی به وضعیت بیمه توسعه تاکنون موضوعی با بیمه ایران مطرح نشده، اما اگر درخواستی باشد، لازم است تا برخی منابع در اختیار این شرکت قرار گیرند.

 

امرالهی با بیان اینکه نگران زیان سال 92 بیمه ایران نیستیم گفت: با توجه به برنامه‌هایی که در دستور کار داریم به زودی محصولات جدید بیمه زندگی را عرضه می‌کنیم و در مجموع به آینده صنعت بیمه و این شرکت امیدوار هستیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات جدید بیمه ایران گفت: حذف صدور چک در خسارت‌های سیار از جمله اقداماتی است که اخیرا در این شرکت انجام شده و همچنین ظرف دو ماه آینده تمامی دریافت و پرداخت‌های این شرکت الکترونیکی خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟