درک بلایای طبیعی و اهمیت صنعت بیمه

بلایای طبیعی، بخش ذاتی صنعت بیمه جهان است. این پدیده مشکلی است که همواره وجود داشته و صنعت بیمه از همان ابتدا در حال مبارزه با آن است و با موانعی دست و پنجه نرم می کند که اغلب باعث شکست این صنعت شده است. در حال حاضر، هیچ چیزی به عنوان حفاظت مطلق در […]

بلایای طبیعی، بخش ذاتی صنعت بیمه جهان است. این پدیده مشکلی است که همواره وجود داشته و صنعت بیمه از همان ابتدا در حال مبارزه با آن است و با موانعی دست و پنجه نرم می کند که اغلب باعث شکست این صنعت شده است. در حال حاضر، هیچ چیزی به عنوان حفاظت مطلق در برابر بلایای طبیعی وجود ندارد. سیل ها با وجود تلاش های بسیار برای مهار آب های جاری، همچنان خسارت های عظیمی را به وجود می آورند و زمین لرزه ها نیز به تخریب خانه ها در سراسر جهان ادامه می دهند. در این میان،‌ طوفان ها نیز سهم به سزایی را دارند. در چنین شرایطی، صنعت بیمه تنها می تواند به بازسازی خرابی های ناشی از بلایای طبیعی کمک کند.

وقتی سخن از بلایای طبیعی به میان می آید،‌ بیمه نمی تواند تمامی خسارت های به وجود آمده توسط سیلاب ها و توفان ها را سبک کند. این قبیل حوادث به طور معمول زیان های مالی زیانباری را برای قربانیان خود باقی می گذارند. زمانی که فاجعه ای صورت می گیرد، خانه فردی ممکن است ویران شود که بیمه نمی تواند مانع ویرانی آن شود. اما با پوششی مناسب، فرد زیان دیده می تواند کمک های مالی را دریافت کند که به بازسازی خانه اش منجر شود. حتی در برخی از موارد بیمه گران،‌ مبلغی را برای اسکان موقت افراد در هتل ها تا زمان بازسازی کامل پرداخت می کنند. حتی صنعت بیمه در برخی از موارد می توانند حمایت های مالی را برای افرادی که پس از حادثه، بیکار شوند نیز مهیا کنند.

صنعت بیمه نمی تواند مانع وقوع فاجعه شود اما می تواند زیان ها را به حداقل برساند و کاهش دهد. برخی از بیمه گران حتی با سرمایه گذاری در زمینه ساخت موانع به منظور جلوگیری از سیل، سعی می کنند تا حمایت های بهتری را ارائه کنند. برخی دیگر نیز پا را فراتر گذاشتند و درصدد هستند تا شرکت ها را متقاعد کنند ساختمان های بهتری بسازند که در برابر زمین لرزه مقاوم باشد. تعداد کمی از آنان نیز به شدت تلاش می کنند تا سازمان های دولتی را به تلاش های جدی تر متقاعد کنند. آنان به شرکت های دولتی می گویند که می توانند مانع خسارت ها شوند.

از آنجایی که بلایای طبیعی همچنان مشکل اصلی و جدی صنعت بیمه در جهان است، بسیاری از بیمه گران خواستار اقدام جدی برای مبارزه با تغییرات آب و هوای شدند. مسئله تغییرات آب و هوایی برای اکثر مردم جهان موضوعی جدی است اما نه برای بیمه گران.

تغییرات جوی موضوعی سیاسی است چراکه عده ای با ارائه مواردی معین، دیدگاهی بسیار افراطی درباره تغییرات آب و هوای دارند و عده ای دیگر این پدیده را تنها چیزی مهمتر از یک افسانه می دانند. این در حالی است که تغییرات آب و هوای موضوعی است که در مابین این دو نظریه جای می گیرد. اما یک مسئله قطعی است: صنعت بیمه نمی تواند از کنار این پدیده به آسانی عبور کند زیرا خطرات بیشماری را برای این صنعت به همراه دارد و نمی توان به درستی وقوع آنان را پیش بینی کرد.

برای بیمه گران، تغییرات آب و هوای بیشتر از یک واژه است. اما در حالی که نمایندگان و افرادی که برای شرکت های بیمه کار می کنند، هریک دیدگاه خاص خود را درباره این پدیده دارند، تجار راه های عملگرا و بهتری را برای مقابله با این مسئله ارائه می کنند. بسیاری از سازمان ها و شرکت های فعال در صنعت بیمه تمایل ندارند به مسائل مربوط به تغییرات جوی ورود کنند و به جای آنان، تجار بر عوامل و اثرات توفان های قدرتمند که در سال های گذشته بسیاری از نقاط جهان را درنوردیده، متمرکز شده اند.

 تغییرات آب و هوای به خودی خود منجر به زمین لرزه نمی شود اما توفان های را خلق می کند که سیل های مخربی را در سراسر جهان به وجود می آورند. در آینده، تغییرات آب و هوای به چالشی جدی تبدیل خواهد شد که دیگر صنعت بیمه نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

 

منبع: لایو اینشورنس

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟