شرایط بیمه پردازی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری اعلام شد

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی شرایط بیمه پردازی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری را اعلام کرد.

به گزارش ریسک نیوزبه نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ˈسیروس نصیری ˈ افزود:رانندگان حمل‌ونقل عمومی‌بار و مسافر بین‌شهری به تمام رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه اطلاق می شود.

وی اظهار داشت : با توجه به قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری مصوب 18/2/79 مجلس شورای اسلامی دارای کارت هوشمند رانندگی بوده و در شغل رانندگی با وسیله نقلیه عمومی بین شهری اشتغال به کار داشته و فاقد کارفرما هستند، می توانند راسا با پرداخت حق بیمه مشمول قانون تامین اجتماعی قرار گیرند.

نصیری تصریح کرد: دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه برای رانندگان مینی بوس و سواری از سال 81 به بعد معادل 1/1 برابر حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار و سایر رانندگان برابر 3/1 برابر حداقل دستمزد تعیین شده است.

نامبرده اضافه‌کرد:نرخ پرداخت حق بیمه رانندگان برون شهری معادل 27درصد است که با بهره‌مندی از کمک دولت به میزان 10درصد (از محل بودجه عمومی دولت) و 5/13درصد (از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه ها) در مجموع از تمام حمایت های مقرر در قانون تامین اجتماعی از جمله درمان، حوادث، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک ازدواج و همچنین مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و جزیی، فوت و غرامت نقص عضو به استثنای بیمه بیکاری بهره مند می شوند.

وی افزود: در صورتی که این قبیل رانندگان در مهلت مقرر قانون طبق ماده 39 قانون تامین اجتماعی (حق بیمه هر ماه تا آخرین روز ماه بعد) از پرداخت حق بیمه خود به سازمان خودداری کنند و کارت هوشمند آنان دارای اعتبار باشد، باید حق بیمه ماه های پرداخت نشده را به طور کامل پرداخت کنند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟