۱۰ ریسک بزرگ جهان فهرست شد / تهدیدها مالی و اقتصادی در صدر

تهدیدها مالی و اقتصادی به ویژه اختلالات موجود در اقتصاد کلان و مدیریت اشتباه بدهی های عمومی در کنار کسری بودجه در ۱۰ سال آینده بیشترین تاثیر را بر جوامع می گذارد.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، طبق گزارش منتشر شده توسط شرکت فرانسوی «آکسا» درباره ریسک های نوظهور در سال 2014 میلادی، موارد ذکر شده 29 درصد از ریسک های مهم جهان را تشکیل می دهد. پس از این مسائل، ریسک های سیاسی و اجتماعی با 24 درصد، در رده بعدی جای گرفته است. ریسک های محیطی، تکنولوژیکی، درمانی به ترتیب با اختصاص 19، 14 و 10 درصد از سهم جهانی به خود، در رده های بعدی این فهرست جای گرفته اند.

طبق این گزارش، این شرکت بیمه فرانسوی برای رسیدن به نتیجه قطعی و تعیین ریسک های نوظهور که بر جوامع تاثیرات بسیاری دارد، با 200 متخصص در حوزه مدیریت ریسک، بازاریابی، حقوقی و مالی صحبت و مشاوره کرده است.

آکسا در این گزارش 10 ریسک نوظهور مهم جهانی را فهرست کرده است که از جمله آن می توان به اختلالات اقتصاد کلان، اشتباه مدیریتی در بدهی های عمومی و کسری بودجه، ناآرامی های سیاسی و اجتماعی، مدیریت اشتباه جمعیت کهنسال و تغییرات جمعیت شناختی، مشکلات زیست محیطی، تروریسم، توازن جغرافیایی-سیاسی، ریسک های بازاریابی، جرایم سایبری و آلودگی های محیطی اشاره کرد.

"کریستین تیامن" رئیس گروه استراتژی و امور عمومی آکسا در این باره گفت: هدایت کنندگان بسیاری در صحنه جهانی وجود دارند که اقتصاد جهانی را کنترل می کنند. این افراد باعث افزایش ریسک های اجتماعی و سیاسی هم در سطح بین المللی و هم در سطح جهانی می شوند.

آکسا، شرکت بیمه فرانسوی است، که انواع خدمات بیمه را در سراسر جهان، ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی بیمه آکسا در شهر پاریس قرار دارد. این شرکت در واقع یک شرکت خوشه ‌ای (فعال در چند صنعت) است، که با توجه به قوانین و مقررات کشورها، نوع خدمات و حوزه فعالیت‌ های این شرکت نیز تغییر کرده و طیف وسیعی از خدمات مالی را در بخش‌ های مختلف، ارائه می کند.

ریشه‌ های تاسیس این شرکت به سال ۱۸۱۷ و تشکیل شرکت بیمه آتش‌ سوزی پاریس بازمی‌ گردد، ولی فرم کنونی شرکت آکسا در سال ۱۹۸۵ با ادغام چندین شرکت بیمه فرانسوی، توسط کلود بیبیه راه‌اندازی شد. شرکت آکسا، از شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه زیادی تشکیل شده است، که در تعامل با یکدیگر، عموما به ارائه بیمه عمر و بیمه سلامت اشتغال داشته، همچنین مدیریت سرمایه ‌گذاری در صنایع مختلف را نیز انجام می‌دهند. این گروه عمدتا، در اروپای غربی، آمریکای شمالی، آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه، فعالیت می کند. آکسا در رتبه ‌بندی سال ۲۰۱۰ هفته نامه فورچون، جایگاه نهم بزرگترین شرکت‌ه ای جهان را به خود اختصاص داد.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟