نخستین صندوق امانات موسسات مالی و اعتباری افتتاح شد

نخستین صندوق امانات موسسات مالی و اعتباری کشور در موسسه مالی واعتباری میزان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مهر، صندوق امانات موسسه میزان که در ابعاد  کوچک ، متوسط و بزرگ طراحی شده و نخستین واحد آن درشهر کاشمر در استان خراسان رضوی واقع شده است، این امکان را به مشتریان می دهد تا اسناد و اشیاء ارزشمند خود را که نگهداری آنها در محیط کار یا منزل با خطرات احتمالی از جمله حریق، سرقت و … مواجه می‌باشد، با امنیت کامل در این صندوق‌ها حفظ کنند.

این موضوع به خصوص درباره محصول زعفران که در منطقه یادشده کشت شده و نگهداری آن همواره مورد دغدغه کشاورزان زعفران کار بوده، صدق می کند و یکی از علت های اصلی راه اندازی صندوق امانات در منطقه کاشمر نیز همین نیاز بوده است.

محصول زعفران، محصولی گران‌قیمت است و ضمنا باید در شرایط خاصی نگهداری شود تا در زمان مناسب به بازار عرضه شود، از همین رو راه اندازی صندوق امانات میزان کمک زیادی به امنیت نگهداری زعفران خواهدکرد.

غفور حلمی رئیس هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری میزان در مراسم بهره برداری از این صندوق‌ها با اشاره به اینکه این موسسه با دارابودن حدود چهار هزار سهام دار در کشور، تنها موسسه ای است که این تعداد سهام دار دارد، گفت: موسسه میزان ، مستقل باقی خواهد ماند و برای خدمت به مردم و سهام دارانش از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی گفت : ما در موسسه میزان کسب روزی حلال را سرمشق خود قرار داده ایم و در این راه با کسب تکلیف از مراجع ذیصلاح قراردادهای خود را بر اساس عقود اسلامی تنظیم کرده و آن را در شعب خود اجرا می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، بانک ها باید 60درصد منابع خود را در قالب تسهیلات مختلف به مردم پرداخت کنند، افزود: ما در موسسه میزان بالاتر از سقف تعیین شده بانک مرکزی به بخش های مختلف تسهیلات پرداخت کرده ایم.

حلمی با بیان اینکه موسسه میزان هیچ گاه از چارچوب تعیین شده توسط بانک مرکزی خارج نشده و تاکنون بر مدار قانونی حرکت کرده است، گفت: در سالیانی که نرخ ارز با تلاطم روبرو بود، هیچ گاه به سمت خرید ارز، خرید زمین و ساخت و ساز پیش نرفتیم و محور کار خود را فعالیت تعیین شده پولی و بانکی قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ دستوری تعیین سود جواب نمی دهد، افزود: نقدینگی در جامعه زیاد است و باید به سوی کارهای مولد سوق یابد. ما نیز همیشه تاکید کرده ایم که نهاد نظارتی باید بر خروج پول از بانک ها نظارت کند تا مشخص شود این نقدینگی در کجا هزینه می شود .
رئیس هیئت مدیره موسسه میزان عنوان کرد : پول نقد مثل آب است که اگر خوب هدایت نشود، باعث می شود اقتصاد کشور تخریب شود.

وی آمادگی موسسه میزان را برای ارائه طرح های اشتغال زا در زمینه کشاورزی، دامپروری  و امورات تولیدی اعلام کرد و گفت: همچون گذشته در خدمت تولید و اشتغال خواهیم بود.

اسماعیل نیا عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار امیدواری کرد که با افتتاح این صندوق مردم منطقه وسیع کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، کوهسرخ، فیض آباد محولات بتوانند اشیای خود را به این صندوق بسپارند تا با آرامش بیشتری به کسب و کار بپردازند.

نماینده مردم کاشمر با اشاره به پتانسیل بالای کشاوزری این مناطق گفت: با وجود تولید 35 تن زعفران، ما هنوز قدر این محصولات مهم که به طلای سرخ معروف است را نمی دانیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان منطقه با افتتاح صندوق امانات میزان می توانند محصول زعفران خود را به این موسسه به امانت بگذارند افزود: امیدواریم مسئولان موسسه میزان بتوانند ظرفیت بیشتری را برای نگهداری این محصول گران قیمت در این محل ایجاد کنند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟