فروش اوراق صندوق زمین از شهریور

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: فروش اوراق صندوق زمین از هشتم شهریور ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،فریبرز واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره راه‌اندازی صندوق زمین در کشور اظهار کرد: اولین صندوق زمین در کشور را راه‌اندازی می‌کنیم که نامش آویشن است.

وی افزود: اوراق این صندوق هشتم شهریور منتشر می‌شود.

واحدی با بیان این‌که تاسیس این صندوق اولین تجربه‌مان است، افزود: جاذبه‌های زیادی در آن وجود دارد که اطلاعات تکمیلی‌اش را در آینده نه چندان دور اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، صندوق سرمایه‌گذاری زمین سرمایه‌ای را به ازای دریافت مبالغ واحدهای سرمایه‌گذاری دریافت می‌کند که محدودیت‌های صندوق‌های مشابه در این صندوق وجود ندارد و زمانی که صندوق به طور کامل تاسیس شود و سرمایه‌گذاران در آن سرمایه‌گذاری کنند پروژه‌های ساختمانی آغاز می‌شود.

تفاوتی که در شیوه سرمایه‌گذاری در این صندوق وجود دارد در نحوه محاسبه سود آن نسبت به سایر صندوق‌ها خواهد بود؛ به طوری که نحوه محاسبه سود در سایر صندوق‌ها به صورت هفتگی انجام می گیرد اما در صندوق زمین و ساختمان قرار است سود به صورت ماهانه محاسبه شود و در اختیار اعضا قرار گیرد اما به طور کلی می توان گفت شیوه سرمایه‌گذاری‌ در این صندوق با صندوق‌های دیگر سرمایه‌گذاری تفاوت ندارد.

صندوق‌های زمین ساختمان از جمله صندوق‌های پروژه محوری به حساب می‌آیند که با هدف جمع آوری سرمایه پول سرمایه گذاران و اختصاص آن به پروژه‌های ساختمانی تشکیل می‌شود و بدین ترتیب قدرت خرید سرمایه‌گذاران در برابر افزایش قیمت زمین ساختمان حفظ می شود.

می‌توان گفت صندوق زمین ساختمان نهاد مالی است که می‌تواند با توجه به گردش مالی به کمک نیاز بازار مسکن بیاید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟