نفوذ بیمه در سرتاسر چین به پنج درصد می رسد

دولت چین اعلام کرد که در حال اجرای برنامه ای است که بتواند صنعت بیمه در این کشور را بیش از گذشته پررونق تر کند.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، در این برنامه توسعه ای اعلام شده توسط دولت پکن قرار است نفوذ بیمه در سرتاسر این کشور تا سال 2020 به پنج درصد برسد. همچنین انتظار می رود با اجرای سیاست های جدید، میانگین سرانه بیمه تا سال 2020 به سه هزار و 500 یوان (564 دلار) برسد،‌ در حالی که این رقم در سال گذشته یک هزا ر و 300 یوان بود.

این طرح که در وب سایت شورای ملی گذاشته شده است، به صنعت بیمه اجازه می دهد تا نقش بیشتری را در کشور به ویژه شبکه امنیت اجتماعی بازی کند. بیمه های تجاری نیز مقاطعه کار اصلی بیمه های فردی  و برنامه های خانوادگی خواهند شد. این نوع از بیمه همچنین تامین کننده اصلی بیمه های بازنشستگی و بیمه های درمان می شود.

کمیسیون قانونگذاری چین نیز پیش از این پیش بینی کرده بود که مشتریان چینی تا سال 2020 میلادی به طور میانگین ماهانه 570 دلار بابت حق بیمه پرداخت کنند. با این شرایط صنعت بیمه به دومین بازار بزرگ جهان تبدیل خواهد شد. رشد سریع میزان حق بیمه ها از سوی دیگر به درآمدی بیش از 805 میلیارد دلار منجر می شود که در قیاس به درآمد 322 میلیارد دلاری در سال گذشته میلادی، افزایش چشمگیری است.

به گفته کارشناسان، یکی از دلایل افزایش سود مجموعه ای از تغییرات سیاستگذاری در چند سال اخیر است که به گسترش افق های سرمایه گذاری بیمه گران چینی منجر شده است. در گذشته این صنعت به بازار پر نوسان و کم عایدی سهام و  محدود بود.  قانونگذاران بیمه گران را تشویق کردند تا یک سوم دارایی هایشان را به زیربنای صنعت، سهام خصوصی و سرمایه گذاری بین المللی اختصاص دهند تا بتوانند درآمدی بیشتر و با ثبات تر داشته باشند.

طبق گزارش ها، میزان سرمایه گذاری های خارجی در این کشور پیشرو اقتصادی در آسیا، در طول دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. سرمایه گذاری های در بخش های مختلف بیمه در چین از شتاب خوبی برخوردار است و شرکت های داخلی بیشتر تمایل دارند تا در داخل چین فعالیت داشته باشند. پیش از این در گزارش ها آمده بود "انتظار می رود که چین با داشتن بازار سرمایه ۴۰۶ میلیون دلاری، تا سال ۲۰۲۰ میلادی به دومین بازار بزرگ بیمه عمر در جهان تبدیل شود. بازار بیمه عمر در چین دوبرابر خواهد  شد و همچنین طی پنج تا ده سال آینده رشد سالانه ۱۰ درصدی را تجربه می کند." اکنون چین بیش از ۷۰ هزار شرکت بیمه، ارگان واسطه ای بیمه، ارگان های کفالت بیمه و انواع گوناگون بیمه مانند بیمه عمر، بیمه تندرستی، بیمه حوادث و بیمه دارایی دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟