در دیدار ظریف با جان کری چه گذشت؟

این دیدار بیش از یک ساعت دوام داشت. در مرحله اول دیدار فقط بین آقایان کری و ظریف بود و بعدا از طرف آمریکایی آقا ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه و…

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مهر،یک مقام ارشد آمریکایی شب گذشته پس از دیدار وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در نیویورک گفت:امروز در هتل والدرف استوریا آقای جان کری وزیر خارجه ایالات متحده با  همتای خود اقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

وی افزود:این دیدار بیش از یک ساعت دوام داشت.  در مرحله اول دیدار فقط بین آقایان کری و ظریف بود و بعدا  از طرف آمریکایی آقا ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه و خانم شرمان معاون سیاسی وزارت امور خارجه و از طرف ایرانی آقای سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وآقای مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به آنها ملحق شدند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد:آنها وضعیت مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک تحت رهبری اتحادیه اروپا را مرور کردند.

وی ادامه داد پیشرفت حاصله و هم کار باقی مانده را مورد بحث قرار دادند.   کری اظهار نظر کرد که هفته آینده فرصتی برای حصول پیشرفت بیشتر است و تاکید کرد که این  قصد طرف ما است.

این مقام آمریکایی ادامه داد:   خارج از موضوع هسته ای آنها درباره تهدید گروه داعش صحبت کردند.  با نگاه به آینده هم وزیرکری و هم وزیر ظریف به دیدارهای بیتشردر این هفته در صورت نیاز توافق کردند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟