اثرات منفی داعش و ابولا بر بیمه کارگران منطقه / افزایش ۱۰۰ درصدی حق بیمه ها در آدم ربایی و رشوه گیری

افزایش حق بیمه سازمان های امدادی را به اقدامات وسیع تر برای تامین امنیت کارگران در خاورمیانه سوق داده است.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه و به نقل از رویترز، سازمان های امدادی به دنبال آن هستند تا شرایطی را خلق کنند که موسسه ها و شرکت های محلی محیط ایمن تری را در سراسر منطقه برای کارگران شان به وجود آورند. در همین حال، هزینه بیمه کردن افراد در خاورمیانه در حال افزایش است.

قراردادهای بیمه فقط در زمینه موارد اساسی اصلاح شده اند اما بیمه گران می گویند که حق بیمه ها در مواردی چون آدم ربایی و رشوه گیری مورد تجدیدنظر قرار گرفته است. به گفته آنان در برخی موارد در 18 ماه گذشته این مبالغ تا 100 درصد افزایش داشته است.

بیمه نامه هایی که کارگران نفتی و ساختمانی را تحت پوشش قرار می دهند در کنار کسانی که کارهای امدادی می کنند، در حال افزایش است.

"هنری مک هال" رئیس تصادفات و ریسک های ویژه در شرکت بیمه "آسپن" در زمینه بیمه آدم ربایی و باج گیری گفت که در  عراق ما در سال گذشته شاهد افزایش تقاضا بوده ایم و حق بیمه ها در معرض خطرات بیشماری وجود داشته اند.

او ادامه داد که در سوریه و عراق در طول دو سال گذشته این معضل و مشکل بسیار جدی بوده است اما پس از آن به دنبال شدت گرفتن چنین فعالیت های در حق بیمه ها تجدیدنظر کردیم. این شرایط در شش ماه گذشته در این مناطق به شدت افزایش داشته است.

در این گزارش آمده است که بسیاری از سازمان های غیر دولتی فعالیت های خود را به دنبال ادعای ایجاد خلافت اسلامی از سوی گروه تروریستی داعش متوقف کرده اند اما برخی از سازمان ها همچنان به شرکای محلی خدمات می دهند و از آنان حمایت می کنند.

"سان فرانتتیریز" یکی از سخنگویان سازمان بشردوستانه پزشکی نیز در این باره گفت که در طول سال های گذشته بر پوشش های محلی به رغم افزایش خطرات تغییراتی ایجاد نشده است.

وخیم تر شدن اوضاع در خاورمیانه و بازتاب آن در رسانه های تصویری غربی باعث شده که انجمن های غیردولتی برای کمک به بیماران ابولا و ریشه کن کردن این بیماری دست به کار شوند. این بیماری تاکنون جان دو هزار و 800 نفر را گرفته است. برخی از انجمن ها حتی کارمندان خارجی را استخدام کرده اند.

در سوریه نیز به تنهایی 3.5 میلیون نفر به دلیل هجوم نیروهای داعش آواره شده اند و بیش از 800 هزار نفر نیز در ماه ژوئن خانه های خود را تخلیه کرده اند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟