گسترش محصولات چینی بی‌کیفیت در ایران

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های سازمان ملی استاندارد بازار را مهمترین سرمایه هر کشور عنوان و از گسترش عرضه محصولات چینی بی‌کیفیت در بازار ایران اظهار تاسف کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از افکارنیوز، فریدون بلغاری امروز – پنجشنبه – در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی استاندارد در شیراز، با بیان اینکه افزایش پوشش استاندارد برای تمام محصولات داخلی یک ضرورت است، گفت: هم‌اینک در کشور بالغ بر ۲۴ هزار واحد تولیدی دارای نشان استاندارد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سازمان استاندارد برای اینکه فضای عرضه کالاهای غیرکیفی را در کشور نهادینه کند، به اداره‌های کل استاندارد سراسر کشور بودجه‌ای اختصاص داده که سهم استان فارس بیش از ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

بلغاری با یادآوری اینکه تعداد اعضای سازمان جهانی استاندارد ۱۴۶ کشور است، گفت: از این تعداد ۹۹ کشور اعضای اصلی و ۳۶ کشور اعضای مکاتبه‌ای و ۱۱ کشور اعضای مشترک این سازمان جهانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در سراسر کشور بیش از ۲۳۰ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه انجام شد و ۱۳۰ هزار نمونه در سراسر کشور خریداری شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این سازمان طی سال‌های اخیر به موضوع کنترل واحدهای عرضه سوخت نیز ورود کرده است، از انجام ۷۰۰۰ بازرسی در سال گذشته با هدف کنترل نازل‌های عرضه سوخت اشاره کرد و گفت: در این میان تنها ۹ درصد از کل نازل‌های کنترل شده، دارای خطا بود.

وی با بیان اینکه اگر عزت کشور را در تولید بدانیم، قطعا منظور از تولید، تولید کالای با کیفیت است، گفت: استاندردها می‌توانند به عرضه کیفیت کمک کنند که در این راستا هرچه دانش مهندسی کشور افزایش یابد مردم کمتر به دنبال کالای بی کیفیت می‌روند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های سازمان ملی استاندارد کشور گفت: ترغیب و تشویق تولیدکنندگان به ارتقای کیفیت محصولات و بین‌المللی شدن گو اهینامه‌های کالاهای صادراتی در دستور کار این سازمان در سال جاری قرار گرفته است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟