پیگیری نمایندگان برای تجمیع بیمه ها/ دلایل مخالفت تامین اجتماعی با طرح تجمیع بیمه ها اعلام شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارائه گزارش برنامه های سازمان بیمه سلامت به نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: تجمیع بیمه ها جزء تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه بوده که متاسفانه تا کنون اجرایی نشده است به همین دلیل این موضوع از سوی نمایندگان پیگیری می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،شهلا میر گلو بیات در گفتگو با مهر افزود: رئیس سازمان بیمه سلامت با حضور در کمیسیون بهداشت در مورد آخرین وضعیت پوشش بیمه ای متقاضیان در این سازمان توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر افرادی که برای بیمه رایگان ثبت نام کرده بودند تحت پوشش قرار گرفته اند ، گفت: برای این افراد دفترچه بیمه صادر شده و فقط عده ای اندک باقی مانده اند که آنها نیز به دلایل مختلف خود مراجعه نکرده اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: ارائه برنامه های آینده سازمان بیمه سلامت از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی در مورد تجمیع بیمه ها نیز گفت: با توجه به پراکنده بودن بیمه ها و وجود سازمانهای بیمه ای مختلف در کشور به همین دلیل تجمیع اصولی آنها در راستای ارائه خدمات مناسب یکسان و با کیفیت به بیمه شدگان بسیار مفید و ضروری است که البته علی رغم اینکه در قانون برنامه پنجم نیز قید شده تا کنون اجرایی نشده است.

میرگلو بیات از پیگیری نمایندگان برای تجمیع بیمه ها خبر داد و تاکید کرد: ما بر اجرایی شدن قانون تجمیع بیمه ها تاکید داریم و مسئولان سازمان بیمه سلامت نیز باید راهکارهای لازم را برای این کار عنوان کنند.

وی گفت: برخی از سازمانها مانند تامین اجتماعی با طرح تجمیع بیمه ها مخالف هستند که باید دلایل آنها را نیز شنید و سپس راهکار مناسبی ارائه شود.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، متاسفانه با تغییر دولت برخی از اقدامات گذشته که نمایندگان بر اجرای آنها تاکید داشتند مانند برنامه پزشک خانواده متوقف شد که مسئولان وزارت بهداشت دلیل این کار را اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کردند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟