رشد ۵۶ درصدی پرتفوی بیمه البرز در ۶ ماه اول ۹۳ /عرضه طرح‌های جدید بیمه‌ای البرز در قالب قرارداد‌های گروهی

رسول تاجدار خبرداد :

مدیرعامل بیمه البرز یادآور شد: در این شرایط رقابتی بازار که برخی از رقبا اصول حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند رشد ۵۶ درصدی پرتفوی آن هم به شرط رعایت اصول بیمه‌گری تنها بیانگر خدمات بارز بیمه البرز است.

به گزارش ریسک نیوز،رسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» از رشد 56 درصدی پرتفوی در 6 ماه اول 93 خبر داد و گفت: بیمه البرز در دوره مذکور 640 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد. مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به کاهش 18 درصدی نسبت خسارت و افزایش 83 درصدی مانده حق بیمه در 6 ماه دوم سال 92 یادآور شد: در این شرایط رقابتی بازار که برخی از رقبا اصول حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند رشد 56 درصدی پرتفوی آن هم به شرط رعایت اصول بیمه‌گری تنها بیانگر خدمات بارز بیمه البرز است.

وی درخصوص ارزش هر سهم بیمه البرز در بازار سرمایه گفت: برای امسال 108 ریال EPS پیش‌بینی شده بود که در 3 ماه اول 33 درصد آن محقق شد.

او با بیان اینکه بیمه البرز هیچ‌گاه در شرایط به این خوبی نبوده است، درخصوص ترکیب پرتفوی و رشد بیمه شخص ثالث در پرتفوی بیمه البرز یادآور شد: در سال 92 سهم قابل‌توجهی از بیمه‌های خودرو کاهش یافت و رشد دوباره آن در سال 93 شاید در نگاه اول اقتصادی نباشد، اما این رشد حاصل قراردادهای گروهی است که به‌صورت یک سبد بیمه‌ای تولید می‌شود.

او به قرارداد بیمه البرز با بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: این قرارداد از افتخارات شرکت بیمه البرز است و در شرایط کاملا رقابتی، موفق به انعقاد قرارداد شده‌ایم و امیدواریم که با خدمات بهینه، زمینه تداوم قرارداد و رضایت همکاران بانک ملی و مدیریت آن مجموعه را فراهم آوریم.

او مزیت دیگر قرارداد‌های گروهی را عرضه طرح‌های جدید بیمه‌ای البرز که در سال‌های گذشته به‌خاطر عرضه انفرادی موفق نبود دانست و گفت: طرح‌هایی مانند امیدآفرین، پوشش نازایی و ناباروری به‌صورت گروهی عرضه می‌شود که ضمن کنترل ریسک، جامعه با سرعت بیشتری با این بیمه‌های جدید آشنا می‌شود.

تاجدار وفاداری مشتریان بیمه البرز را عامل اصلی این رشد عنوان کرد و گفت: بیمه‌گذارانی که با توجه به برگزاری مناقصه از این شرکت جدا شده بودند با در نظر گرفتن خدمات مطلوب این شرکت و عدم رضایت از خدمات دریافتی از سایر شرکت‌ها، مجددا به این شرکت برگشته و قراردادهای جدیدی را منعقد کرده‌اند و این شرایط حاکی از دریافت خدمات بهینه و مطلوب از شرکت بیمه البرز است.

او از افزایش سرمایه بیمه البرز از360 میلیارد به 400 میلیارد تومان که در مجمع عمومی سال 92 مطرح شد خبر داد و گفت: این موضوع با استقبال سهامداران مواجه شد و اینک گزارش توجیهی فنی و اقتصادی آن در حال تدوین است.

تاجدار گفت: هیات‌مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام پیشنهاد داد تا افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران تامین شود. او ارتقای ظرفیت نگهداری و پشتوانه مالی برای ایفای تعهدات را از مزایای افزایش سرمایه در شرکت‌های بیمه عنوان کرد و گفت: افزایش حداقل سرمایه تا 400 میلیارد تومان یک اجبار قانونی است و باید انجام شود.

او گفت: به‌رغم کاهش چشمگیر شاخص‌ها در بورس طی سال مالی 93، به‌دلیل ترکیب مناسب سبد پرتفوی بورسی و ترکیب مناسب پرتفوی بیمه‌ای، این شرکت نه تنها تعدیل منفی در بودجه EPS نداشته است؛ بلکه عملکرد 3 ماهه و 6 ماهه حکایت از رشد مناسب EPS و تعدیل مثبت آن در سال 93 دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  1