نخبگان زیرچتر بیمه رایگان قرار گرفتند

طرح بیمه رایگان پایه و تکمیلی نخبگان و استعداد‌های‌ برترتحت پوشش بنیادملی نخبگان وارد مرحله اجرایی شد./بر اساس قرارداد منعقد شده با شرکت آتیه سازان حافظ، بیمه تکمیلی استعدادهای برتر از مهرامسال آغاز شده است و به این ترتیب نخبگان زیرچتر بیمه رایگان قرار گرفتند .

به گزارش ریسک نیوز،این بیمه مربوط به 13 هزار عضو بنیاد ملی نخبگان است که طی آن تاکنون 507 نخبه برای استفاده از این بیمه ثبت نام کرده‌اند.

 اردو خانی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با اعلام این مطلب افزود : اجرای این بیمه پیرو تفاهم نامه «بیمه مازاد درمان افراد تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان کشور» بین معاون علمی رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ودر راستای حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر کشور انجام شده است. پس از امضای این تفاهم نامه، ثبت نام از متقاضیان بیمه تکمیلی از طریق سامانه ثریا آغاز شدکه هنوز نیز ادامه دارد . براساس این طرح افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه پایه ای هم نبودند، بیمه پایه برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

 

سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان نیزدر این باره گفت : در این طرح بیمه تکمیلی کاملی به صورت رایگان برای نخبگان در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد : براساس تفاهم نامه‌ای‌ که بین معاونت علمی ووزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسیده است، تمامی نخبگان و استعدادهای برتر مشمول حمایت‌های‌ بنیاد از بیمه سلامت پایه و تکمیلی (خدمات بیمارستانی و کلینیک و پاراکلینیکی …) به شرط پویایی و از طریق سازمان بیمه سلامت ایرانیان برخوردار می‌شوند و در بحث بیمه بازنشستگی نیزسال‌های‌ تحصیل به عنوان سابقه بیمه برای نخبگان با تصویب هیئت دولت محاسبه می‌شود.

طبق این تفاهم نامه بیمه شدگان، افراد تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان هستند که پس از تایید شرایط ایشان مطابق با شیوه نامه انتخابی بنیاد ملی نخبگان از سوی آن بنیاد معرفی خواهند شد.

 

حسینی معاون امور فرهنگی بنیاد ملی نخبگان نیز پیشتر درباره جزئیات بیمه سلامت نخبگان گفته بود : موضوع این بیمه عبارت است از جبران بخشی از هزینه‌های‌ درمانی ناشی از بیماری و یا حادثه که در تعهد بیمه گر پایه نبوده است و طبق شرایط قرارداد در تعهد بیمه گر قرار خواهد گرفت.

 

همچنین براساس این تفاهم نامه مبلغ سرانه 350 هزار ریال ماهیانه به ازای هر نفر تعیین شده است ،ضمن آن که براساس این تفاهم نامه مسئولیت کلیه امور مربوط به بیمه درمان مکمل بیمه شدگان بر عهده سازمان بیمه سلامت است.

 

منیع: پایگاه تعامل

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟