ارائه خدمات “ICT” یکی از سه اولویت مهم شرکت های بیمه در جهان

برای بسیاری از شرکت های بیمه، سرمایه گذاری در زمینه تجارت الکترونیکی در اولویت اصلی و اول قرار دارد و در برخی موارد ارائه خدمات الکترونیکی تنها اولویت مطلق ضروری است. /در سال آینده ارائه خدمات “ICT” یکی از سه اولویت مهم آنان در پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات است.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه و به نقل از لایو اینشورنس، در آخرین تحقیق انجام شده در زمینه صنعت و تکنولوژی در بیمه، وقتی به مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات می رسیم در می یابیم به طور کل بیمه گران در حال افزایش سرمایه گذاری های خود هستند و اصلی ترین بودجه مالی خود را در این زمینه به کار می گیرند.

فناوری اطلاعات و ارتباطات "ICT" عبارتی کلی است که تمام فناوری‌ های پیشرفته و نحوه ارتباط و انتقال داده ‌ها در سامانه ‌های ارتباطی را در برمی گیرد. این سامانه می‌ تواند یک شبکه مخابراتی یا چندین کامپیوتر مرتبط باهم و متصل به شبکه مخابراتی، اینترنت و همچنین برنامه‌ های استفاده شده در آنها باشد.

این فناوری بدون شک اکنون تحولات گسترده ای را در تمامی عرصه ‌های اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته و تاثیر آن بر جوامع بشری به گونه ‌ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی است. جامعه ای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش، دارای نقشی محوری و تعیین کننده است. گستردگی کاربرد و تاثیرات آن در ابعاد مختلف زندگی امروزی و آینده جوامع بشری به یکی از مهمترین مباحث روز جهان مبدل شده و توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خود معطوف کرده است.

در این تحقیق که از میان 132 بیمه گر جهانی و با در نظرگرفتن آخرین سرمایه گذاری های شرکت ها بیمه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات "ICT" انجام شده، آمده است که شرکت های بیمه با سرمایه گذاری بر بخش های مختلف مانند ارتباطات الکترونیکی، نرم افزاری، سخت افزاری، خدمات آی تی و مشاوره سعی کرده اند که در این مسیر پیشرو باشند.

این در حالی است که نویسندگان این تحقیق با مشاهده تحولات کنونی در خدمات "ICT" پیش بینی می کنند در ماه های آینده این قبیل سرمایه گذاری ها شدت بگیرد؛ همانطور که بسیاری از شرکت های حاضر در این تحقیق اعلام کرده اند که میزان سرمایه گذاری های خود را به آرامی یا به طور ویژه بر ارائه خدمات "ICT" متمرکز می کنند.

تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مباحث مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد تاکید کارشناسان بوده و با سرعت در حال جایگزین شدن تجارت سنتی است و بسیاری از کشورها بهره‌ مندی از آن را سرلوحه استراتژی های بازرگانی خود قرار داده ‌اند. خرید و فروش و تبادل هر گونه کالا، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه ‌های کامپیوتری یا انجام مبادلات تجاری در یک قالب الکترونیکی، از تعاریفی است که برای تجارت الکترونیکی بیان شده است.

کارشناسان معتقدند استفاده از این فناوری جدید نیازمند ایجاد بسترهای فکری و فرهنگی برای پذیرش آن از طرف جامعه، رفع موانع حقوقی و قانونی و تامین پیش نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

در این تحقیق همچنین آمده است که برای بسیاری از شرکت های بیمه، سرمایه گذاری در زمینه تجارت الکترونیکی در اولویت اصلی و اول قرار دارد و در برخی موارد ارائه خدمات الکترونیکی تنها اولویت مطلق ضروری است. آنان می گویند که در سال آینده ارائه خدمات "ICT" یکی از سه اولویت مهم آنان در پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟