بیمه های تکمیلی فهرست افراد بیمه شده خود را تحویل دهند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه های تکمیلی موظفند فهرست افراد بیمه شده خود را به بیمارستان های دولتی تحویل دهند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایرنا، با اجرای طرح تحول نظام سلامت(از 15 اردیبهشت ماه)، پرداخت هزینه های درمانی از سوی مردم با استفاده از اعتبارات این طرح در بیمارستان های دولتی کاهش یافته اما به دلیل اینکه اخذ وجه از بیمه های تکمیلی نیازمند وقت و کاغذبازی است، مردم ترجیح می دهند در مراجعه به بیمارستان های دولتی نگویند که بیمه تکمیلی هستند و از فرانشیزهای طرح تحول سلامت استفاده کنند که موجب هدر رفتن منابع این طرح می شود.

دکتر «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بیمه های تکمیلی حق ندارند فهرست بیمه شدگان خود را تحویل ندهند بلکه براساس بخشنامه هیات وزیران باید این فهرست را تحویل دهند و اکنون سازمان های بیمه گذار در حال همکاری در این زمینه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سازمان های بیمه گر این فهرست ها را تحویل ندهند، وزیر اقتصاد با آنان برخورد خواهد کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر همکاری بیمه ها در خصوص تحویل فهرست بیمه شدگان تکمیلی به بیمارستان های دولتی گفت: سازمان های بیمه ها از نظر عملکردی با هم متفاوت هستند بطوریکه فقط سه شرکت بیمه گذار تکمیلی، همراهی خوب و کاملی با اجرای طرح تحول نظام سلامت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هرچند مصوبه هیات وزیران، بیمه های پایه و تکمیلی را متعهد کرده که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداخت تعهدات را نداشته باشند، اما با اجرای طرح، بیمه های تکمیلی تا 70 درصد کاهش پرداختی داشته اند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟