استراحتگاه معتادان زیر آلاچیق باغ موزه قصر !!!

«آلاچیق قاجاری باغ موزه قصر» که در سال‌های گذشته از این باغ موزه جدا شده بود، در حال حاضر پاتوق معتادان منطقه است، پاتوقی که هیچ‌کس ایرادی به آن وارد نمی‌کند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،  رئیس باغ موزه‌ی قصر با حضور در غرفه‌ی ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره‌ی آخرین وضعیت این بنای تاریخی اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده این بنا که مالکیت آن در اختیار شهرداری منطقه‌ هفت تهران است، وضعیت مناسبی ندارد و کسی از سوی شهرداری پیگر آن نیست.

محمدرضا سعیدی با بیان این‌که این آلاچیق قاجاری جزئی از زندان قصر بوده است، گفت: مالکیت آن مال ما نیست و هر اقدامی که بخواهند روی این بنای تاریخی انجام دهند به مدیریت باغ موزه‌ی قصر ارتباطی ندارد.

آلاچیق قاجاری زندان قصر در بخش بوستان قصر قرار دارد و این بوستان با یک دیوار آجری کوتاه از مجموعه‌ی باغ موزه در گذشته جدا شده است، به نظر می‌رسد این جدایی و در معرض دید نبودن این بنای تاریخی، باعث رو به نابودی رفتن این بنای تاریخی و بی‌توجهی متولیان آن شده است.

غیر از وجود این بنای تاریخی که از کل مجموعه زندان قصر جدا افتاده و بر خلاف دیگر بناهای زندان وضعیت مناسبی ندارد، محوطه‌سازی بوستان و باغ موزه نیز با یکدیگر متفاوت است. بازدیدکنندگانی که از محوطه باغ موزه به انتهای باغ می‌روند، متوجه این تفاوت می‌شوند. چمن‌های باغ موزه را تمیز کرده‌اند و آب نماهای آن را یک شرکت برای مناسب سازی در دست دارد و پله‌ها و سنگ فرش آن را هم مرمت کرده‌اند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟