ارزش سهام تخصیصی تسویه بدهی آریا کمتر از برآورد های اولیه است

مدیرعامل بانک ملی با تاکید بر ضرورت بررسی و نظارت دادستانی برای بازپرداخت بدهی های امیر منصور آریا به بانک ملی، گفت: ارزش سهام در نظر گرفته شده برای بازپرداخت بدهی آریا کمتر از برآورد اولیه است.

به گزارش ریسک نیوز،عبدالناصر همتی روز جمعه درگفت وگو با ایرنا، در پاسخ به پرسشی در خصوص بازپرداخت بدهی گروه امیر منصور آریا به بانک ملی، افزود: قرار بود 63 درصد از سهام گروه ملی فولاد ایران در راستای بدهی آریا به بانک ملی واگذار شود که اکنون در حال بررسی وضعیت آن هستیم.

وی با بیان آنکه آخرین بررسی ها از این شرکت نشان می دهد برآورد اولیه از این شرکت بسیار بالا بوده است، اظهار داشت: در بررسی های تیم مالی، حقوقی و اقتصادی از این شرکت مشخص شد که گروه ملی فولاد دارای تعهداتی است که در ابتدا به آن توجه نشده بود.

مدیرعامل بانک ملی تصریح کرد: برهمین اساس عملا ارزش این شرکت بسیار کمتر از ارقام اعلامی است بنابراین بررسی های لازم در این خصوص در حال انجام است.

به گفته وی، وضعیت بازپرداخت بدهی گروه آریا به بانک ملی با تصمیم دادستانی مشخص می شود.

یادآور می شود، به دنبال پیگیری وصول مطالبات بانک ملی از گروه آریا و براساس اقدامات قضایی صورت گرفته و توافقات اولیه قرار بود 63 درصد از سهام گروه ملی فولاد ایران به بانک ملی، 4 درصد بانک سپه و 2 درصد به بانک رفاه بابت بخشی از رد دیون گروه آریا واگذار شود.

در این راستا جلسه ای در هفته های گذشته در محل دادستانی تهران برگزار شده بود تا مطالبات بانک های ملی، سپه و رفاه موضوع حکم کیفری در پرونده فساد کلان اقتصادی با حضور مدیران بانک های طلبکار، صاحبان امضای شرکت سرمایه گذاری مه آفرید و معاون اجرای احکام دادستان تهران تعیین تکلیف شود.

براساس این توافق قرار بود به نسبت مطالبات، 63 درصد از سهام گروه ملی فولاد ایران به بانک ملی، 4 درصد بانک سپه و 2درصد به بانک رفاه بابت بخشی از رد دیون موضوع حکم کیفری پرونده گروه آریا واگذار شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟