باز شدن پای خاندان سعودی به ۱۱ سپتامبر

یکی از متهمان هواپیما ربایی حادثه یازده سپتامبر، در اعترافات خود گفت عربستان سعودی هزینه آموزش خلبانان هواپیما ربایی یازده سپتامبر را پرداخت کرده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس، روزنامه «دیلی میل» روز دوشنبه (امروز) نوشت یکی از محکومان حادثه یازده سپتامبر در دادگاهی در آمریکا عنوان کرد که خاندان آل سعود برای انجام حملات هوایی یازده سپتامبر، هزینه‌های مالی کرده است.

«زکریا ماساوی» که یک تبعه فرانسوی است و به جرم ربایش هواپیماهای یازده سپتامبر دستگیر شده، اذعان کرد یکی از شاهزادگان سعودی هزینه آموزش خلبانی وی و نوزده تروریست دیگر را برای ربایش هواپیما پرداخت کرده است.

موساوی همچنین اعتراف کرد این شاهزاده سعودی آگاهانه با فعالیت‌های تروریستی وی همکاری می‌کرد. موساوی ادامه داد سران عربستان سعودی در نقشه‌های حملات تروریستی اسامه بن لادن همکاری داشته و در توطئه سرنگون کردن هواپیمای «بیل کلینتون» رییس جمهور اسبق آمریکا مشارکت کرده‌اند.

وکلای عربستان سعودی هر مداخله‌ای در ماجرای یازده سپتامبر را از سوی این کشور رد کرده و با اشاره به گفته مقامات آمریکایی یادآورد شدند آمریکا همواره عربستان را متحد مهمی در مبارزه با تروریسم می‌داند.

موساوی یکی از محکومان پرونده یازده سپتامبر آمریکاست که بعد از دستگیری، با حکم دادگاه فدرال ایالت «اوکلاهاما»ی آمریکا، به حبس ابد محکوم شده است. وی تاکید کرده که برای اثبات اعترافات خود، مدارک مرتبطی در دست دارد که ارائه خواهد کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟