صنعت بیمه در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات بزرگی باید انجام دهد و اگر میخواهد بخش زیادی از مشکلاتش را حل کند حتماً باید سرمایهگذاری بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات انجام دهد./مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی تا پایان امسال به طور کامل پرداخت میشود.
به گزارش ریسک نیوز،مجید بختیاری ، مدیر عامل بیمه دی ، در خصوص وضعیت بیمه الکترونیک در کشور گفت: صنعت بیمه در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات بزرگی باید انجام دهد و اگر میخواهد بخش زیادی از مشکلاتش را حل کند حتماً باید سرمایهگذاری بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات انجام دهد.
وی تصریح کرد: این سرمایهگذاری بزرگ میتواند در حوزه زیرساختها، کاربردهای فناوری اطلاعات، تنوع بخشی به کانالهای ارائه خدمت باشد و اگر زیر ساخت مناسب را فراهم کند و از راهحلهای جامع برای پوشش نیازهای بیمهای استفاده کند و بتواند خدمات خوب بیمهای فراهم کند، انجام فعالیت و ارائه خدمات در حوزه بیمه الکترونیک کار دشواری نیست.
مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: البته ما در این مجموعه، سند توسعه فناوری اطلاعات را نهایی کردهایم و استفاده از روشهای پژوهش شده در دنیا را با رویکرد بهبود ارائه خدمت بیمهای مد نظر دادهایم.
وی، توسعه بیمههای زندگی از طریق بسترهای الکترونیکی را از جهتگیریهای آینده خود عنوان و اضافه کرد: بسیاری از رقبا هم در بازار همین نگرش را دارند ولی اگر ساز و کار مناسب فناوری اطلاعات را فراهم کنیم در زمینه بیمههای زندگی موفق خواهیم شد.
* پرداخت بدهی بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال
وی به مطالبات انباشته و معوق این شرکت به بیمارستانها در سال قبل اشاره کرد و گفت: با تعاملی که با مراجع درمانی داشتیم این بدهیها تقسیط و تقریباً 90 درصد بدهی شرکت به بیمارستانها پرداخت شده است.
بختیاری گفت: بخشی از بیمهگذاران قرارداد بیمه درمان تکمیلی تامین اجتماعی هم مطالباتی از بیمه دی داشتند که بخش عمده آن هم پرداخت شده و بخشی هم به دلیل نقص مدارک یا مشکلاتی که ما داشتیم باقی مانده که تا پایان سال به طور کامل پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل بیمه دی، توجه به کنترلهای داخلی در پرداخت خسارت را با اهمیت دانست و افزود: در برخی موارد، واریزی مجدد یا اشتباه انجام شده و باید با تشدید کنترل و دقت حقوق بیمهگذاران را رعایت و پرداخت کنیم.
وی گفت: از پایان سال گذشته تاکنون حدود 250 میلیارد تومان از خسارت و معوقات بیمه گذاران را پرداخت کردهایم که این مهمترین گام در ایجاد رضایت مشتریان شده بود.
وی عمدهترین دلیل ایجاد مشکل در قرارداد بیمه دی با بازنشستگاه تامین اجتماعی را عدم ارائه نرخ فنی بیمهنامه و بی انظباطی مالی دانست و گفت: ظرفیت اجرای یک قرارداد هم مسئله دیگری بود که از آن غفلت شد.
منبع:فارس
بختیاری در خصوص وضعیت بیمه الکترونیک در کشور گفت: صنعت بیمه در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات بزرگی باید انجام دهد و اگر میخواهد بخش زیادی از مشکلاتش را حل کند حتماً باید سرمایهگذاری بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات انجام دهد.
وی تصریح کرد: این سرمایهگذاری بزرگ میتواند در حوزه زیرساختها، کاربردهای فناوری اطلاعات، تنوع بخشی به کانالهای ارائه خدمت باشد و اگر زیر ساخت مناسب را فراهم کند و از راهحلهای جامع برای پوشش نیازهای بیمهای استفاده کند و بتواند خدمات خوب بیمهای فراهم کند، انجام فعالیت و ارائه خدمات در حوزه بیمه الکترونیک کار دشواری نیست.
مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: البته ما در این مجموعه، سند توسعه فناوری اطلاعات را نهایی کردهایم و استفاده از روشهای پژوهش شده در دنیا را با رویکرد بهبود ارائه خدمت بیمهای مد نظر دادهایم.
وی، توسعه بیمههای زندگی از طریق بسترهای الکترونیکی را از جهتگیریهای آینده خود عنوان و اضافه کرد: بسیاری از رقبا هم در بازار همین نگرش را دارند ولی اگر ساز و کار مناسب فناوری اطلاعات را فراهم کنیم در زمینه بیمههای زندگی موفق خواهیم شد.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930916000298#sthash.yz84zKS2.dpuf
دیدگاه شما چیست؟