اخطار وزارت بهداشت به ۱۴۰ بیمارستان

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از اخطار گرفتن ۱۴۰ بیمارستان مشمول طرح تحول نظام سلامت خبرداد.

به گزارش ریسک نیوز،محمد آقاجانی روز چهارشنبه درنشست خبری دستاوردهای نظام تحول سلامت از 15اردیبهشت تا 15آبان ماه امسال افزود: بازدید از 313 بیمارستان مشمول طرح تحول سلامت به صورت دقیق انجام شد که از این تعداد 140 بیمارستان ، اخطارهای لازم را گرفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، آقاجانی تصریح کرد: در سامانه 1590نیز یکهزار و 865 شکایت ثبت شد که مورد پیگیری قرار گرفتند. ضمن اینکه تعداد زیادی از تماس ها با سامانه شکایت تعرفه ای 1690 نیز مرتبط با تخلفات تعرفه ای گزارش نشده است.
 
ارسال تجهیزات پزشکی به بیمارستان ها
آقاجانی گفت : در راستای اجرای طرح تحول ، برای بهبود هتلینگ بیمارستانها درحال ارسال تجهیزات پزشکی و تخت به بیمارستان ها هستیم.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:تعمیرات 560 بیمارستان دولتی برای اجرای برنامه ارتقای کیفیت هتلینگ تا 67 درصد پیشرفت داشته است.
وی اظهار امیدواری کرد که برنامه هتلینگ بیمارستانی تا پایان سال تکمیل شود.ضمن اینکه برنامه اصلاح هتلینگ بیمارستانی ، تجهیزات و تخت به تدریج در حال خریداری است و تاکنون 738 بسته از این تجهیزات برای بیمارستانهای مناطق محروم و سردسیر ارسال شده است.
آقاجانی گفت: البته عقب ماندگی بیمارستانهای دولتی از نظر ساختمان و تجهیزات زیاد است و طرح تحول سلامت نمی تواند همه این عقب ماندگی ها را جبران کند اما امیدواریم بخشی از نیازمندی های اقامتی بیماران تامین شود.
 
کمتر بودن ظرفیت بیمارستانهای دولتی ازبسیاری کشورهای درحال توسعه
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ظرفیت بیمارستانهای دولتی کشور از بیمارستان های بسیاری از کشورهای در حال توسعه کمتر است.
آقاجانی در پاسخ به برمشکل کمبود تخت در بیمارستانها اظهارداشت: هم اکنون نسبت تخت های بیمارستانی، یک و نیم تخت به ازای هر یکهزار تن است که این میزان کمتر از نیاز کشور گزارش شده است.
آقاجانی ادامه داد: سرمایه گذاری برای ایجاد تخت های بیمارستانی باید به طور عمده از طریق بخش غیردولتی باشد به ویژه آنکه اکنون تعرفه های پزشکی واقعی شده است و سرمایه گذاری در این بخش می تواند منطقی و سود آور نیز باشد.
معاون وزیر بهداشت گفت: دست کم یک دهه زمان لازم است تا سرمایه گذاری در خصوص ایجاد تخت های بیمارستانی تکمیل شود. ضمن اینکه درشهرهای بزرگ به ویژه تهران با کمبود تخت های سوختگی، روانپزشکی و مراقبت های ویژه روبرو هستیم.
 
بخش های اورژانس ظرفیت پذیرش تمام بیماران را ندارند
وی گفت: بخش های اورژانس ظرفیت پذیرش تمام بیماران را ندارند به گونه ای که مردم به بیمارستانهای دولتی مراجعه می کنند اما تخت اورژانس و بستری وجود ندارد.
معاون وزیر بهداشت در عین حال افزود: ستاد هدایت بیماران در تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور تشکیل شده است که وظیفه توزیع بیمار را برعهده دارد و اگر بیماری به اورژانس مراجعه کرد و اورژانس ظرفیت پذیرش او را نداشت، این ستاد وظیفه انتقال او به بیمارستان دیگر را برعهده دارد.
وی تاکید کرد: خدمات نجات بخش اولیه برای مراجعه کنندگان به اورژانس درهر شرایطی و با هر کمبودی باید انجام شود و بعد از آن فرایند هدایت بیمار به سایر بیمارستانها برای بستری شدن از طریق این ستاد باید ایجاد شود.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی در خصوص اورژانس پیش بیمارستانی هم گفت : اورژانس پیش بیمارستانی هم از برنامه چهارم و پنجم توسعه عقب است.
ادامه دارد…

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟