ضعف شرکت های بیمه در یکپارچه سازی اطلاعات / جبهه گیری نادرست نمایندگی ها در مقابل بیمه های تامین اجتماعی

بیمه های عمر وتامین اجتماعی در نفس عمل مکمل یکدیگرند این در حالی است که نمایندگی های شرکت های بیمه به اشتباه بیمه های عمر را نقطه مقابل بیمه های خدمات درمانی و تامین اجتماعی می دانند./شرکت های بیمه در یکپارچه سازی اطلاعات دچار ضعف هستند .

حامد عسگری ، کارشناس صنعت بیمه ، در گفتگو با خبرنگار ریسک نیوز در خصوص اینکه  در ایران بیمه های خدمات درمانی موتور محرکه بیمه های عمر نیستند و رقیب انها  محسوب می شوند ، تصریح کرد: متاسفانه در ایران بیمه های تامین اجتماعی نقطه مقابل بیمه های عمر قرار گرفته اند این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته  که ضریب نفوذ بیمه بالایی دارند ، مکمل یکدیگرند.

عسگری افزود: از زمانی که به طور رسمی اولین سرمایه گذاری های نوین در حوزه بیمه های عمر صورت گرفته تاکنون یکسری مسایل دچار تحریف شده است .

وی افزود:دیدگاه نمایندگان شرکت های بیمه یکی از علل اصلی این تضاد و تناقض است زیرا نمایندگی های شرکت های بیمه به اشتباه بیمه های عمر را نقطه مقابل بیمه های خدمات درمانی و تامین اجتماعی می دانند.

به گفته وی بیمه های عمر وتامین اجتماعی در نفس عمل مکمل یکدیگرنداین در حالی است که دیدگاه نمایندگان بیمه مخالف این است .

این کارشناس صنعت بیمه با انتقاد از جبهه گیری های نمایندگاک بیمه در مقابل بیمه های عمر ،عنوان کرد: وقتی بیمه گذار این تفکر را دارد که با وجود بیمه تامین اجنماعی نیازی به بیمه عمر ندارد نماینده در مقابلش جبهه میگیرد که بیمه تامین اجتماعی خوب نیست و بیمه های عمر مفید هستند در حالیکه این نوع جبهه گیری در اصول بازار یابی کاملا اشتباه است .

عسگری یادآور شد: بر اساس اصول بازار یابی صحیح باید مزایای بیمه عمر و بیمه های خدمات اجتماعی در یک نمودار برای بیمه گذار مطرح شود و به عبارتی این مزایا در یک کفه ترازو قرارداده شود تا بیمه گذار بتواند به راحتی تصمیم بگیرد نه اینکه یکی را نفی و دیگری را تصدیق کند.

عسگری در ادامه بر لزوم یکپارچه سازی اطلاعات واحد های مختلف شرکت های بیمه تاکید کرد.: روابط عمومی های شرکت های بیمه ، واحد تبلیغات ، فروش و نمایندگی ها در بازاریابی صحیح برای خدمات بیمه ای مکمل یکدیگرند این در حالی است که در ایران اینگونه نیست زیرا شرکت های بیمه در یکپارچه سازی اطلاعات دچار ضعف هستند .

به گفته وی ، این امر سبب شده اصول حرفه ای بازار یابی در شرکت های بیمه شکل نگیردو بازار یابی در شرکت های بیمه دچار از هم گسستگی باشد.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟