عدم پرداخت کامل اعتبارات بیمه قالیبافان

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی از اختصاص ۴۲ درصد اعتبارات لازم برای بیمه قالیبافان از سوی دولت خبر داد و گفت:سازمان هزار میلیارد تومان هزینه کرده اما دولت فقط ۴۲۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرد.

به گزارش ریسک نیوز،محمد حسن زدا در نشستی با مدیران اتحادیه تعاونی های سراسر کشور گفت: بزرگترین تعاونی کشور تامین اجتماعی است که 40 میلیون عضو دارد که ما هر ماه حق بیمه ای را از این افراد دریافت می کنیم و در 18 مورد مواظب هستیم که اعضا دچار مشکل نشوند و آنها را از نگرانی در می آوریم بنابراین ما نیز یکی از شماها هستیم.

وی در مورد مشکلات بیمه ای تعاونی ها نیز گفت: موارد و مشکلاتی که از سوی مدیران اتحادیه تعاونی ها در جلسه امروز عنوان شد بخشی از آن نیاز به اصلاح قانون دارد و سازمان تامین اجتماعی نمی تواند آن را برطرف کند.

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی به جرایم بیمه ای اشاره کرد و گفت: این مشکلی که مدیران اتحادیه مطرح کردند قانون مجلس بوده که به تصویب رسیده بنابراین ما نمی توانیم در این مورد اقدامی انجام دهیم اما در پیش نویس جدید تامین اجتماعی برخی از این درخواست ها در نظر گرفته شده است.

زدا تصریح کرد: بخش دیگری از مشکلات مطرح شده نیاز به مساعدت و اعتبار از سوی دولت دارد مانند اینکه تخفیف 20 درصدی بیمه به رانندگان تاکسی که دولت آن را به تصویب رسانده باید اعتبارش را نیز در نظر بگیرند در غیر این صورت سازمان تامین اجتماعی نمی تواند از اعتبارات خود برای آن هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی برای بیمه قالیبافان هزار میلیارد تومان هزینه کرده در صورتی که دولت فقط 420 میلیارد تومان آن را داده یعنی در حدود 42 درصد مبلغ کلی، به همین دلیل ما باید با توجه به کمبود اعتبارات، گروهی را حذف می کردیم که این کار را انجام ندادیم مگر اینکه تشخیص داده شود که فرد در این حرفه مشغول به کار نیست.

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده 560 میلیارد تومان برای بیمه قالیبافان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این در حالی است که سال 94، 1200 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

به گفته زدا، بخش دیگری از درخواست های مدیران اتحادیه ها مربوط به سازمان های دیگر می شود به طوری که در حال حاضر اگر سازمان هدفمندی یارانه ها اعتبارات لازم را پرداخت کند ما نسبت به بیمه تاکسیرانان و مابقی افراد اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: گروه آخر از درخواست ها نیز مربوط به سازمان تامین اجتماعی می شود که بنا به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تمامی همکاری های لازم با تعاونی ها انجام خواهد شد و برای رفع مشکلات موجود می توانیم جلسات مختلفی را با نمایندگان این تعاونی ها برگزار کنیم.

به گفته معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی، در حال حاضر این سازمان از حالت سلیقه ای خارج شده و برای انجام اقدامات بیمه ای، نرم افزار خاصی در سراسر کشور تعریف شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟