واکنش مردم به خبر موج جدید گرانی ها

خبر “صدای پای موج جدید گرانی‌ها می‌آید” با واکنش های متفاوتی از سوی مخاطبین سرویس اقتصادی جام نیوز روبرو گردید.

به گزارش ریسک نیوز،دوشنبه ۱۵ دی بود که خبری با عنوان "صدای پای موج جدید گرانی‌ها می‌آید" در جام اقتصادی منتشر گردید.

خلاصه خبر چنین بود:

«دولت بر کالاهای اساسی نظارت کامل دارد و در برخی موارد به حوزه تعیین قیمت این کالاها وارد می‌شود.» این بخشی از سخنان محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت است که چندی پیش در خصوص تاثیر نوسان اخیر ارز بر قیمت کالاهای اساسی بود.

در این بین در ماه‌های اخیر شاهد ارائه آمارهایی مبنی بر رشد 4درصدی اقتصاد کشور از سوی مقامات دولتی در رسانه ها بودیم، این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقدند که هنوز رشد اقتصادی در اقتصاد مریض کشور به وجود نیامده است.

 

جمشید عدالتیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازگانی تهران با اشاره به نوسانات قیمت ارز بر کالاهای اساسی طی در چند وقت اخیر، ادامه داد: با حکم فرمایی اقتصاد مریض کشور قاعدتا ارزش ریالی روز به روز روند نزولی را طی می کند. در این مقطع زمانی، ریال هر روز بهای خودش را از دست می دهد، این در حالی است که با کاهش ارزش ریال پیام‌هایی تحریک کننده به بازار ارائه می شود و شاهد گران شدن کالاهای مصرفی و اساسی هستیم.

 وی ادامه داد: متاسفانه در مواد صنعتی و مصرفی شاهد چرخه معیوب اقتصاد هستیم که این موضوع سبب تشدید تورم می شود.

 

این خبر با واکنش های متفاوتی از سوی مخاطبین سرویس اقتصادی جام نیوز روبرو گردید.

 

*** دسته اول کسانی بودند که درصدد سیاسی جلوه دادن این رویداد برآمده و این دولت را نسبت به دولت قبلی مقایسه می کردند.

 

*** دسته دوم گروهی بودند که طبق روال گذشته، انتقاد شدیدی نسبت به این مقوله داشتند که بخشی از این منتقدین مدیریت مسئولین را زیر سؤال برده و بخش دیگر نیز عدم نظارت بر قیمت اجناس را دلیل این گرانی ها می دانستند.

 

*** در همین حال دسته سومی هم بودند که تحریم ها را مقصر دانسته و به همین دلیل مشکلی با گرانی ها نداشته و مردم را به صبر و استقامت در برابر تحریم ها تشویق می نمودند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟