ترمز بورس برید

بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته هم به حرکت سرتاسر منفی خود ادامه داد و با افت ۱.۰۵ درصدی شاخص مواجه شد.

به گزارش ریسک نیوز،در معاملات امروز بورس تهران ادامه جو ترس و ابهام در بازار سرمایه موجب ادامه روند ریزشی قیمت ها و افت شاخص بورس شد به طوری که این متغیر مهم در بورس تهران 704 واحد از ارزش خود را از دست داد و به محدوده 65 هزار واحد نزدیک شد.

 

افت شدید قیمت ها در بورس تهران و نیز تشکیل صف های فروش و ریزش پی در پی شاخص موجب افزایش میانگین زیان سهامداران تا سطح 16 درصد شد.

 

افت شدید قیمت نفت، کاهش قیمت فلزات و مواد معدنی به همراه وضعیت اقتصادی و ابهامات بودجه ای دولت و نیز کمبود شدید نقدینگی در بازار، نگرانی هایی را در خصوص آینده شرکتهای بورسی و پیش‌بینی سود آنها برای سال آینده ایجاد کرده است.

 

از سوی دیگر وضعیت شرکتهای پالایشگاهی حاضر در بورس و توقف نزدیک به یکساله برخی نمادهای آن به معضلی جدی برای بازار سرمایه تبدیل شده است به طوری که کارشناسان معتقدند با بازگشایی نماد این شرکتها شاخص بورس افت بیشتری را تجربه می کند، زیرا کیفی‌سازی و افت قیمت جهانی نفت و نیز اصلاح نشدن قیمت این شرکتها تاثیر زیادی در قیمت آنها خواهد داشت.

 

بنابراین از آنجایی که وضعیت اقتصادی در روند بازار سرمایه تاثیرگذار است، از تعداد خریداران در بورس تهران کاسته شده و عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است به طوری که فعالیت حقوقی ها هم نتوانست در تغییر روند بورس موثر باشد.

 

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، مپنا، بانک ملت، صندوق بازنشستگی، فولاد، بانک صادرات، ملی مس و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر را در افت 704 واحدی شاخص گذاشتند.همچنین در بازار امروز شرکتهای سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، هلدینگ خلیج فارس و گلوکوزان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و کمباین سازی و نوسازی و ساختمان تهران بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

حجم معاملات امروز نشان می دهد که وضعیت بورس تهران مناسب نبوده و ناامیدی زیادی در فضای این تالار حاکم است به طوری که با جمع آوری صف برخی از شرکتها در مجموع 443 میلیون سهم به ارزش 104 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 299 هزار میلیارد تومان افت کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1