ارزیابی ریسک بیمه های درمانی به صورت اتفرادی در گرو ایجاد تمهیدات سخت افزاری و نرم افزاری

علاوه بر ایجاد تمهیدات سخت افزاری و نرم افزاری در بیمه های درمانی انفرادی، باید تجزیه و تحلیل ریسک های این نوعی بیمه نامه را نیز به صورت انفرادی مد نظر قرار داد که این پروسه برای شرکت بیمه گر در روند ارائه خدمات، ایجاد استهلاک می کند.

به گزارش ریسک نیوز،کارگشا مدیربیمه های درمانی بیمه دانا گفت:تجزیه و تحلیل ریسک بیمه های درمانی به شکل انفرادیبسیار گسترده و پیچیده است به طوری که برای شرکت مربوطه، ایجاد و اجرای تمهیداتی را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری الزام می کند.

علی کارگشا، مدیر بیمه های درمانی بیمه دانابا اشاره به تمایل شرکت های بیمه ای در پوشش و ارائه خدمات بیمه های درمانی گروهی به نیوز بانک اعلام کرد: علاوه بر ایجاد تمهیدات سخت افزاری و نرم افزاری در بیمه های درمانی انفرادی، باید تجزیه و تحلیل ریسک های این نوعی بیمه نامه را نیز به صورت انفرادی مد نظر قرار داد که این پروسه برای شرکت بیمه گر در روند ارائه خدمات، ایجاد استهلاک می کند.

وی ادامه داد: این مشکلات به هگام ارائه خدمات در بیمه های درمانی به شکل گروهی بسیار کم است به طوری که مدیریت و ساماندهی این نوع بیمه نامه در تعداد بالا بسیاراسان ارزیابی می شود.

کارگشا عمده ترین دلیل افزایش ریسک در بیمه های درمانی انفرادی را پراکندگی و گستردگی بیمه شوندگان دانست و افزود: قرار داد بیمه های درمانی که به صورت جمعی منعقد می شود این دشواری ها را ندارد و ارائه خدمات را نیز تسهیل می کند.

مدیر بیمه های درمانی بیمه داناگفت: هر چند در چند سال اخیر، گام ها و برنامه هایی به منظور کاهش ریسک بیمه های درمانی به صورت انفرادی توسط برخی شرکت ها ازجمله بیمه دانا اخذ شده است اما به همان دلائلی که اشاره شده فروش بیمه های درمانی در حال حاضر برای شرکت های همچنان بیمه پرچالش ارزیابی می شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟