بیمه صنعت معدن راهکاری برای ایجاد انگیزه در بخش خصوصی

معاون اول رئیس‌جمهور بیمه صنعت معدن را از راهکارهای انگیزه‌افزایی برای بخش خصوصی رشمرد و گفت: اگر تدابیر بیمه‌ای لازم در نظر گرفته شود سرمایه‌گذاران نگران از بین رفتن سرمایه خود نخواهند بود.

به گزارش ریسک نیوز،جهانگیری در مراسم بهره‌برداری از مرحله دوم توسعه تغلیظ مس سونگون با اشاره به اینکه این طرح صنعتی حاصل همراهی بخش‌های مختلف استانی و کشوری است گفت: علاوه بر نمایندگان مجلس و استانداری، قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز همراهی لازم را در این زمینه دارد.

جهانگیری گفت: 70 هزار میلیارد تومان طرح در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار قرار گرفته است که همگی از طرح‌های مهم کشوری است.

وی افزود: دولت حدود 5 هزار میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‌الانبیا بدهی دارد.
جهانگیری با اشاره به مراحل آغازین اجرای مس سونگون گفت: در ابتدای کارمشکلات فراوانی از جمله مشکلات زیست محیطی وجود داشت و با اقداماتی که صورت گرفت تلاش شد تا این موانع برطرف شود.

وی با تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی در طرح‌های صنعتی و معدنی گفت: باید قوانین زیست محیطی به گونه‌ای باشد که در عین رعایت مسائل حفظ محیط زیست برای تولید نیز مانع نباشد.

جهانگیری گفت: در برداشت از مراکز معدنی باید سرعت لازم را داشته باشیم و منابع خوبی دراین زمینه درنظر گرفته شده است والبته دراین زمینه همراهی بخش خصوصی لازم است.

وی خواستار صدور پروانه‌های اکتشاف معادن به صورت کارشناسی‌ شد و افزود: با حبس زمین و سفته بازی و مسائل مختلف نیزباید هوشمندانه عمل شود و اجازه ندهیم تا سوءاستفاده در این زمینه صورت گیرد.
جهانگیری صنایع معادن را جزو سودآور‌ترین معادن برشمردو گفت: با وجود این مزایا ورود صنایع بخش خصوصی در این زمینه ضعیف است.

وی افزود:صنعت معدن دربدترین شرایط اقتصادی و رکود نیز توان سوددهی و صادرات را دارد و کمتر زیان‌ده می‌شود.

وی با بیان اینکه معادن در کل کشور وجود دارد گفت: در راستای مطالعات انجام شده معادن بزرگ کشف نشده در کشور وجود دارد که با توسعه همین معادن موجود نیز به ظرفیت خوبی در صنعت معادن و فلزات خواهیم رسید.

جهانگیری با تاکید بر چند وجهی بودن اقتصاد کشور افزود: اقتصاد علاوه بر نفت و معادن و منابع زیر زمینی باید بر منابع دیگری از جمله مغز انسان‌ها و مراکز دانش بنیانی متمرکز باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟