ضرورت حل مشکل پوشش بیمه‌ای کشتی‌ها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا زمانی که مشکل پوشش بیمه‌ای کشتی‌ها حل نشود و موانع بانکی بین ایران و سایر کشور‌ها برطرف نشود، لغو تحریم شرکت‌های کشتیرانی خاصیت چندانی ندارد.

به گزارش ریسک نیوز،مجتبی خسروتاج در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: در همان اوایل مذاکرات 1+5 و ابتدای دولت یازدهم، مصوبات اولیه‌ای در ارتباط با رفع بعضی تحریم‌ها مطرح و در آن زمان بحث لغو تحریم کشتیرانی نیز عنوان شده بود.

ضرورت حل شدن پوشش بیمه‌ای کشتی‌ها

وی افزود: از مقررات رفتن کشتی‌ها به هر بندری و بستن آن‌ها به اسکله، داشتن پوشش بیمه‌ای است و این موضوع می تواند برای شرکت‌های کشتییرانی مهم باشد درغیر این صورت لغو هر نوع تحریمی مهم نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت نظارت بر کالاهای وارداتی و با تاکید بر اینکه در کالاهای قاچاق این نوع نظارت نمی تواند وجود داشته باشد، گفت: قطعا کالاهایی که بصورت رسمی وارد می‌شوند از نظر ضوابط استاندارد و بهداشتی بهتر قابل کنترل هستند تا کالاهای قاچاقی که هیچ نظارتی بر آنها اعمال نمی شود.

باندهای قاچاق با ایجاد شبکه ارتباطات و فساد خود را مجهز به اهرم‌های فشار می‌کنند

وی در عین حال تاکید کرد: معمولا باندهای قاچاقچی در هر کشور سعی می‌کنند با شبکه ارتباطات و فسادی که در جامعه بوجود می‌آورند خود را مجهز به اهرم‌های فشار کنند و هر وقت مقاومتی را در مقابل قاچاق کالا ببینند درصدد برخورد با آن برآیند.

خسروتاج با بیان اینکه هر کالا یا برندی که بتواند به صورت رسمی وارد شود دلیلی برای قاچاق آن وجود ندارد، گفت: شرکت‌های صاحب نام و برنددار ترجیح می‌دهند به صورت رسمی به بازارهای جهانی وارد شوند چون قاچاق همواره با ریسک تغییراتی در بازار هدف روبرو خواهد شد که می تواند مشکل ساز باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟