هر ساعت ۳ فوتی در جاده های کشور

مدیر بیمارستان فوق تخصصی خاتم الانبیاء(ص)، با عنوان این مطلب که هر ساعت ۳ نفر در حوادث جاده ای کشور جان خود را از دست می دهند، بر ضرورت کوتاه شدن زمان انتقال مصدوم به بیمارستان تاکید کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مهر،دکتر پیرحسین کولیوند روز سه شنبه در نشست خبری چهارمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه و دومین گردهمایی بین المللی نوروتروما که قرار است ۲۹ یهمن تا یکم اسفند ماه سال جاری در سالن همایش های ساختمان توانبخشی جمعیت هلال احمر برگزار شود، افزود: میانگین سنی ۵۷ تا ۶۰ درصد کسانی که در حوادث جاده ای کشور جان خود را از دست می دهند، بین ۱۸ تا ۴۹ سال است که افراد در این سنین به عنوان نیروی مولد جامعه شناخته می شوند.

وی با اعلام اینکه سالانه بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه غرامت و خسارات حوادث جاده ای کشور است، تاکید کرد: ما باید بدانیم که تکلیف بیمارستان ها تنها درمان نیست. بلکه در امر آموزش و پیشگیری نیز می بایست کارهای انجام داد.

دبیر اجرایی چهارمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه و دومین گردهمایی بین المللی نوروتروما، با اشاره به کاهش آمار تلفات حوادث جاده ای در کشور، گفت: آمار امسال ۶.۳ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است که نشان می دهد اگر بتوانیم بیشتر در این ارتباط کار کنیم، می توانیم آمار تلفات جاده ای را به حداقل برسانیم.

کولیوند با تاکید بر کوتاه شدن زمان امداد رسانی به حادثه دیدگان جاده ای در کشور، تصریح کرد: ۵۰ درصد فوتی های حوادث جاده ای، در مسیر بیمارستان و داخل بیمارستان اتفاق می افتد.

وی با عنوان این مطلب که هنوز تیم ترومای تخصصی در کشور نداریم، ادامه داد: در سال ۱۳۶۳ ، قانون تروما در مجلس تصویب شد که متاسفانه دستخوش گذر زمان شد و آنطور که باید و شاید، اجرایی نشده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟