یورو گران شد،نرخ دلار در حال کاهش است

نرخ یورو در معاملات امروز در بحبوحه امیدواری به حل و فصل بحران بدهی یونان افزایش یافت، اما ارزش دلار در پی گمانه زمانی ها درباره تغییر نکردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو همچنان نزولی است.

به گزارش ریسک نیوز،در بازار ارز توکیو، ارزش هر یورو از 1.1398 دلار و نیز از 135.35 ین به ترتیب به 1.1420 دلار و 135.43 ین رسید.
یونان قرار است روز پنجشنبه درخواست رسمی خود برای تمدید دریافت وام از منطقه یورو را ارائه کند و گفته امیدوار است به رغم تردید ها و نگرانی اتحادیه اروپا درباره خروج فاجعه بار یونان از منطقه یورو بتواند به طرحی مصالحه ای با اروپا دست یابد.
آتن قرار است طی نامه ای به یرون دشلبلوم رییس وزرای دارایی منطقه یورو خواستار تمدید شش ماه وام های اروپایی به یونان شود که براساس آن دیگر آتن مجبور به اجرای تعهداتش درباره طرح ریاضت اقتصادی نخواهد بود.
یانیس واروفاکسیس وزیر دارایی یونان تاکید دارد حتی به رغم اینکه آلمان قدرت اول اقتصاد منطقه یورو درباره پیشنهادهای آتن به شدت مخالفت نشان داده است، هنوز احتمال دستیابی به توافق وجود دارد. وی در تازه ترین اظهارات خود گفت ما در مسیر درست قرار داریم و واقعا خوشبین هستم که بتوانیم شرایط را ظرف فردا یا روز های آتی بهبود دهیم. وی گفت پیشنهادهای ما به گونه ای ارائه خواهد شد که در آن هم درخواست های طرف یونانی و هم درخواست های رییس منطقه یورو لحاظ شده است.
همزمان در آمریکا انتشار صورت جلسه نشست اخیر هیئت رییسه بانک مرکزی آمریکا در ماه ژانویه نشان داد این بانک همچنان درباره افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک تردید دارد. در حالی که بازارهای ارز همچنان منتظرند بانک مرکزی آمریکا در میانه سال میلادی نرخ بهره را افزایش دهد و این مسئله موجب تقویت ارزش دلار شود، با این حال گزارشهای اخیر موجب شده است احتمال اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را دیرتر افزایش دهد قوت گیرد.
جونیچی ایشیکاوا تحلیلگر موسسه مالی آی جی در توکیو گفت پیش بینی ها درباره اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش می دهد دچار تزلزل شده است. باید درباره گمانه زنی ها درباره تقویت دلار در کوتاه مدت کمی تجدید نظر کنیم.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟