دیه ۸۸ زندانی غیرعمد بیمه توسعه در اسرع وقت پرداخت می‌شود

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران از پرداخت دیه ۸۸ زندانی جرایم غیرعمد که با داشتن بیمه نامه شخص ثالث بیمه توسعه در زندان بسر می‌برند خبرداد.

به گزارش ریسک نیوز،محمود امرالهی در گفت‌و‌گو با  میزان درباره پرداخت دیه ۸۸ زندانی غیرعمد گفت: همکاران بیمه ایران در حال رسیدگی به مشکلات پرداخت بیمه زندانیان خسارت دیده هستند.

وی اظهارامیدواری کرد که تا پایان سال جاری به مشکلات زندانیان بیمه توسعه رسیدگی و دیه آنان پرداخت می‌شود.

وی گفت: پرداخت دیات در اسرع وقت انجام می‌شود و قصد داریم که تا قبل از سال ۹۴ این تعداد از زندانیان به آغوش خانواده بازگردند.

بیمه توسعه در حالی از پرداخت حقوق بیمه‌گزاران خود امتناع می‌ورزد و به عبارتی ناتوان از پرداخت تعهدات خود شده است که بسیاری از این افراد به طور مرتب اقساط ماهیانه خود را پرداخت می‌کرده و در صورت تأخیر، دیرکرد خود را نیز به حساب این شرکت واریز نموده‌اند.

سخنگوی دستگاه قضا در هفتاد و ششمین نشست خبری خود در خصوص چک‌های وصول نشده شرکت بیمه توسعه و برنامه قوه قضاییه برای کسانی که در این خصوص ضرر کرده‌اند، گفت: پرونده بیمه توسعه در دولت، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دادگستری تهران مطرح و در دست رسیدگی است و هیات حسابرسی تعیین شده تا مسائل را بررسی کنند.
معاون اول قوه قضاییه افزود: شورای عالی بیمه در این خصوص جلسه‌ای تشکیل داد و تصمیماتی گرفت، همچنین هیات عمومی بیمه مرکزی نیز جلسه‌ای تشکیل داده و تصمیماتی در این خصوص گرفته‌اند و مقرر شده است براساس این دو مصوبه که از ناحیه شورای عالی بیمه و هیات عمومی بیمه مرکزی صادر شده، فعلا بیمه ایران مسئولیت‌های بیمه توسعه را متکفل شود.

وی اظهارکرد: در مورد کسانی که به لحاظ عدم پرداخت خسارت باید حکمشان اجرا می‌شده است و احیانا احضار شده‌اند، بازپرس پرونده برای دادستان تهران موارد را نوشته که اگر کسانی نتوانستند خسارت را پرداخت کنند، فعلا زندان نروند و یا اگر در زندان هستند احیانا بتوانند به نحوی آزاد شوند تا ان شاالله بیمه ایران که متکفل بیمه توسعه شده است، مسائلشان را رتق و فتق کند.
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: مسئول ذیربط در بیمه توسعه هم اکنون بازداشت است و همکاری‌های لازم را می‌کند و بر اساس آنچه که شنیده‌ام، حاضر شده کل اموالش در رهن بیمه ایران قرار گیرد و یا حتی اگر لازم شد تملک کنند تا تعهداتی که به مردم داشته‌، انجام شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟